A Maserati MC20-as modelljét választották 2021 legszebb szuperautójának

2021. 01. 27., 18:00

A Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon (Festival Automobile International) a Maserati MC20 modellje nyerte el a 2021 legszebb szuperautójának járó díjat („most beautiful supercar of the year 2021”). A sportautót tavaly szeptemberben, Modenában, az MMXX nemzetközi autóshow-n mutatta be a gyártó a nagyközönségnek.

Klaus Busse, a Maserati vezető tervezőjeaz elismerés kapcsán úgy fogalmazott: „Hatalmas megtiszteltetés számunkra ez a jelentős szakmai díj, mely egy teljes csapat elkötelezett, szívvel-lélekkel végzett munkájának elismerése, hiszen egy olyan különleges autót alkottunk meg, amely új fejezetet nyit a Maserati történetében.”

A torinói Centro Stile Maserati tervező központjában megálmodott MC20 stílusa az eleganciát, az egyéniséget és a sportosságot hivatott ötvözni, és ezzel egy teljesen új korszakot nyit a szigonyos márka életében. A gyártó ugyanis ezzel a modellel tér vissza a szuper sportautók szegmensébe, egy olyan csúcsteljesítményre képes járművel, amelynek megalkotásához a legújabb technológiai innovációkat és merész műszaki megoldásokat alkalmazták.

Az MC20 az egyedülállóan olaszos karaktert testesíti meg. Formaterve ízléses, letisztult, és túlzások nélküli, a Maserati modellekre jellemző időtálló stílusjegyekkel.

A sallangmentes és elegáns vonalvezetés minden elemében a sportosságot hangsúlyozza: az autó karosszériája egy igazi műalkotás, mely a csúcstechnológia színtiszta koncentrációját rejti. Az MC20 formaterve az ellentétek tökéletes harmóniájára törekszik, a mérnöki csúcsteljesítmény és az aprólékos tervezés ideális keverékét testesíti meg, a kézműves mesteremberek munkáját ötvözve a legfejlettebb gyártási technológiával.

Az MC20 száz százalékban Olaszországban készül: az autót a Maserati Innovációs Laborja fejlesztette ki, a gyártásnak pedig a márka legendás modenai gyára ad otthont.

A sportautó legmarkánsabb megkülönböztető jegyei a felfelé nyíló pillangóajtók, melyek nem csak esztétikai élményt nyújtanak, hanem a sofőr és az utas számára is biztosítják a könnyű be- és kiszállást. Az MC20 az első olyan Maserati, amely függőleges első fényszórókat kapott, ezzel is egyfajta dizájn-forradalmat hozva el a márka történetében. A széles, keskeny, vízszintes hátsólámpák ugyancsak megkülönböztető jelleget kölcsönöznek az autónak.

Az MC20 lélegzetelállító megjelenése egy kompromisszumok nélküli sportautót takar, a teljes egészében a Maserati által tervezett, fejlesztett és szabadalmaztatott új, 630 lóerős, V6-os Nettuno motor hajtja, amellyel 2,9 másodperc gyorsul fel az autó 100 km/órára, és 325 km/órás végsebességre képes.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS