Robotizáció

Itt találod az összes cikket a „robotizáció” témában!

Jobsgarden: elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

Jobsgarden: elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

Egy kutatás szerint a cégek 62 százaléka tervezi, hogy foglalkozni fog a mesterséges intelligenciával a közeljövőben.
2020. 08. 31., 10:00
Vida Péter: A Viapan Groupnál teljes erőbedobással készülünk az őszi-téli gazdasági időszakra

Hála a költséghatékony átszervezésnek, a koronavírus-járvány miatti válságkezelés annyira jól sikerült cégen belül, hogy az eredeti tervekhez képest korábban, már júliusban vissza tudtuk állítani a rentabilitást jelentő üzemi szintet – mondta Vida Péter az Üzletemnek adott interjúban. A Viapan Group vezérigazgatója úgy látja, hogy a jól felkészült, motivált, kellő gyakorlattal rendelkező álláskeresők most szinte azonnal munkába állhatnak.

2019. 06. 13., 14:02
Még nem veszélyeztetik a call centeresek munkáját a robotok

A különböző elektronikus ügyfélszolgálati megoldásokat – például közösségi média, chatbot, SMS – használók 41 százalékának telefonon is kapcsolatba kell lépnie a vállalattal az ügyintézés során. Bortnyák Adorján, a Geomant ügyvezető partnere szerint a jövőt a különböző csatornák közötti átjárás, ugrálás, nem pedig a gépek uralma jelenti.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS