Jakab Roland

Itt találod az összes cikket a „Jakab Roland” témában!

„Lejárt a ChatGPT-vel folytatott vicces beszélgetések időszaka”

„Lejárt a ChatGPT-vel folytatott vicces beszélgetések időszaka”

Az IVSZ „Meet the Board” rendezvénysorozatának idei utolsó állomásán a mesterséges intelligencia került a fókuszba.
2022. 08. 29., 18:17
Új tagozatvezetőket választott az IVSZ

Az informatikai és nagyvállalati tagozat vezetőjét online szavazás keretében, a telekommunikációs tagozat vezetőjét pedig tagozati ülésen választották meg az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége tagvállalatainak képviselői.

2022. 01. 31., 16:44
Palkovics miniszter hangján szólalt meg a szuperszámítógép

Átadták az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az OTP Bank együttműködésével megvalósult szuperszámítógép hardverének első, önállóan működő egységét; a gép Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hangján szólalt meg az OTP Bank székházában.

2021. 12. 12., 10:15
Tíz év alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

Az elmúlt tíz évben 700 millióról 6,3 milliárdra emelkedett az okostelefon-előfizetések száma, a teljes mobil adatforgalom pedig 260-szorosára nőtt – derül ki az Ericsson Mobility Report 2021 tanulmányából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS