Energiakereskedelem

Itt találod az összes cikket a „energiakereskedelem” témában!

Mi köze az energiaráraknak az időjárás előrejelzésekhez? Nagyon is sok!

Mi köze az energiaráraknak az időjárás előrejelzésekhez? Nagyon is sok!

Az energiarendszer átalakulása és a klímaváltozás miatt egyre fontosabb, hogy az energiakereskedők a lehető legpontosabb meteorológiai előrejelzések birtokában legyenek. A technológiai fejlődés impresszív haladást ért el az elmúlt évben is, a szakembereknek azonban versenyt kell futniuk az idővel.
2023. 08. 07., 09:10
Egyre többen látják a lehetőséget a zöldáram származási garanciákban

A vártnál jobban teljesített a villamos energia származási garanciák (Guarantee of Origin, GO) nemzetközi piaca az energiaválság alatt. A forgalom és az árak emelkedtek, a keresletet pedig a növekvő fenntarthatósági elvárásoknak megfelelni igyekvő vállalati vásárlók mellett az is erősíti, hogy egyre több kereskedő is jó lehetőséget lát a piacban. A kereskedési lehetőségek bővülését az is elősegíti, hogy a GO-kat egyre több tőzsdén, így már a magyar HUPX-en is lehet adni-venni.

2023. 07. 31., 09:45
Így zöldíthetnek tengeri szélenergiával a magyar vállalatok

Az energiakrízis ellenére tovább fejlődött a zöld villamos energia származási garanciák (Guarantee of Origin, GO) európai piaca az elmúlt időszakban. A fogyasztóknak az energiapiaci turbulencia és az ebből adódó költségnövekedés sem szegte kedvét, így a vételi és az eladási oldalon növekvő számú aktív szereplő van jelen. A kereslet fokozódásával a GO-árak és a felajánlott, illetve kereskedett mennyiségek jelentősen emelkedtek 2022-ben, a várakozások pedig tartósan magas árszintet vetítenek előre.

2023. 04. 24., 09:15
Hogyan hat az időjárás az energiaárakra?

A megújuló kapacitások bővülése, a gázpiac globalizálódása és az időjárás mind szélsőségesebb jellege miatt a meteorológiai jelentések egyre fontosabb szerepet töltenek be az energiakereskedelemben is. Akárhogyan alakul az időjárás, az energiakereskedőknek le kell tudniuk fordítaniuk arra, hogy milyen hatást gyakorolhat a piacra, ráadásul egyre inkább globálisan is nyomon kell követniük a meteorológiai jelentéseket.

2023. 04. 10., 08:30
Korábban elképzelhetetlen mértékben hat az időjárás az energiakereskedelemre

Az időjárás napjainkra az egyik legfontosabb tényezővé vált az energiakereskedelem területén is. Ma már lényegében minden egyes időjárási jelenségnek van valamilyen érdemi hatása a villamosenergia-rendszerre, és olyan időjárási összefüggések is jelentőssé váltak az energiakereskedők számára, amelyekről ez korábban elképzelhetetlen volt.

2022. 02. 21., 09:15
A kereskedők az energia világának élsportolói

Az energiakereskedők számára olykor nem létezik munkaszüneti és ünnepnap, előfordul, hogy szabadidejükben is készenlétben kell állniuk, bizonyos munkakörben pedig minden nap végén mérik a teljesítményüket. Az energiakereskedő tevékenysége rendkívül intenzív, sok felelősséggel és stresszel jár, „cserébe” művelője széles látókörre, tájékozottságra tehet szert.

2021. 08. 23., 12:30
„Az energiakereskedelem kicsit olyan, mint a foci”

A villamosenergia-nagykereskedelem nemcsak kapcsot jelent az MVM Csoporton belüli, illetve azon kívüli energiatermelők és a fogyasztóknak értékesítő szolgáltatók között, de az ellátásbiztonság, illetve az egyik legnagyobb hazai vállalatcsoport nemzetközi terjeszkedésében is kulcsszerepet játszik. A témáról Czinege Kornélt, az MVM Csoport villamosenergia-nagykereskedője, az MVM Partner Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük. (x)

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS