Telekonzultációs opció és munkáltatói COVID-19 fedezet a Generalitól

2020. 04. 24., 13:00

A Generali Biztosító a koronavírus járvány kezdete óta dolgozik azon, hogy ügyfeleinek hatékony és biztonságos csatornákon nyújthassa szolgáltatásait, illetve olyan elemekkel bővítse portfólióját, melyek fontos támogatást nyújtanak a járványügyi helyzetben. Ennek újabb lépéseként az egészségbiztosítási szerződések esetében az ügyfelek telekonzultációval vehetnek igénybe orvosi tanácsadást otthonuk kényelméből. A munkáltatók pedig a pajzs biztosítás kapcsán két új, a vírushoz kapcsolódó kockázatra köthetnek kedvező biztosítást munkavállalóik számára.

A társadalom széles rétegeit állítja komoly kihívások elé a kibontakozó járványhelyzet Magyarországon. Miközben mindenki saját és hozzátartozói egészsége miatt aggódik, sokan az állásukat vagy éppen cégük túlélését is féltik. A bizonytalanság áthatja a mindennapokat, nehezebb a tájékozódás, hosszabb utánajárást igényel az ügyintézés és számos szolgáltatás nem érhető el a korábban megszokott módon. A Generali Biztosító a termékei és kommunikációs csatornái folyamatos fejlesztésével igyekszik segítő kezet nyújtani az ügyfeleinek a koronavírussal szembeni küzdelem időszakában, legyen szó az egészségük védelméről vagy az esetleges fertőzés következményeként fellépő munkakiesésről.

COVID-19 szűrés és telefonos orvosi konzultáció

Az egyik legfontosabb kérdés, ami most foglalkoztatja az embereket, hogy mi történik, ha egyszerű egészségügyi problémáik adódnak a járvány idején, vagy éppen csak a megszokott gyógyszereiket szeretnék felíratni anélkül, hogy elhagynák otthonuk biztonságát. Április elejétől a Generali minden Private Care és Company Care egészségbiztosítási szerződéssel rendelkező ügyfele számára díjmentesen elérhetővé tette atelekonzultációs szolgáltatást, amellyel a veszélyhelyzet ideje alatt telefonon keresztül kaphatnak orvosi tanácsadást a felmerülő panaszok kezelésére.

Ebben a Generali Medi24 telefonos ügyfélszolgálata segít: a konzultációt megelőzően egyeztetnek az ügyféllel, és a beszélgetés során döntenek arról, hogy a probléma esetében a telekonzultáció megfelelő választás-e. Amennyiben igen, a hívást az egészségügyi szolgáltató kezdeményezi az előre egyeztetett időpontban, így a 15-30 perces „rendelési idő" sem a pácienst terheli. A konzultáció során ambuláns lap készül, melyet a tanácsadást követően e-mailben kapnak meg a betegek, ezen kívül az érvényes szakorvosi javaslattal rendelkező páciensek (e-)receptet is igényelhetnek a „teleorvosuktól”. Fontos tudni azonban, hogy a telekonzultáció szűrővizsgálati célból nem vehető igénybe, valamint a sürgősségi ellátást, személyes orvosi/diagnosztikai/labor vizsgálatot sem helyettesítheti.

„A járványügyi helyzetre tekintettel emellett 1 alkalommal vállaljuk az elvégzett COVID-19 szűrővizsgálat költségének megtérítését (15.000 Ft összegig) és segítséget nyújtunk a tesztet végző szolgáltató megtalálásában, valamint konzultációs lehetőséget biztosítunk az otthonukban gyógyuló fertőzötteknek is" – mondta Schaub Erika, a Generali személybiztosításokért felelős igazgatósági tagja.

Védőpajzs a munkavállalónak és a cégnek

Az egészségünket érintő kétségek mellett a legtöbb kérdés jövőnk biztonságával kapcsolatban merül fel. Különösen feszítő ez a bizonytalanság, ha éppen a koronavírus-fertőzés következtében esik ki valaki a munkából, de a cégek számára is komoly kockázatot jelent, ha hosszabb időre nélkülözniük kell a kollégákat a betegség és a felépülés időszakában. Április 16-tól két új, a járványhoz kapcsolódó kockázatra is megköthető a Generali Pajzs munkáltatói élet-, egészség- és balesetbiztosítása.

Amennyiben a cégvezető igényli a biztosítást a munkavállalóira, akkor a biztosító fedezetet nyújt a COVID-19 vírusfertőzéssel diagnosztizált munkavállalók részére. A munkavállaló COVID-19 vírusfertőzése miatti kórházi ellátása esetén a kórházban töltött 8. naptól a biztosító a szerződésben vállalt biztosítási összeg alapján kórházi napi térítést nyújt, ha pedig a beteg intenzív osztályra kerül, akkor az ott töltött napokra a biztosítási összeg 200%-a lesz a szolgáltatás.

A másik új kockázati elem a lábadozás heteire fókuszál: a kórházi ellátást követő keresőképtelenség időszaka alatt, 14 napig a biztosító téríti az egészségügyi ellátóhelyről való hazaszállítás, a kontrollvizsgálatok miatt felmerülő utazások, de például a gyermekfelügyelet és a házhoz rendelt ételek házhozszállításának költségére vonatkozóan kiállított számlák összegét is. Mindkét kiegészítő kockázat esetén meghatározott időre, 10 hónapra köthető kollektív munkáltatói szerződés, munkavállalónként havi pár száz forintos díjjal.

„A járványhelyzet komoly próba elé állítja a cégvezetést, hiszen mindazt, amit eddig a hangzatos employer branding stratégiákban bizonygattak, most a gyakorlatba is át kell ültetniük. A kollektív munkáltatói biztosítás megkötése fontos visszajelzés a munkavállalónak, mert megbizonyosodhat róla, hogy értékes a munkaadója számára, ugyanakkor a cégnek is elemi érdeke, hogy a betegségen átesett kollégák mihamarabb visszatérhessenek feladataikhoz” – hangsúlyozza Schaub Erika.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-02 15:20:00
A Duna House Cégcsoport havi tranzakciószám becslése szerint 2023 novemberében országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost; a cégcsoport pénzügyi márkája, a Credipass hazai adatai szerint a hónap folyamán 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott.
2023-12-02 11:20:00
2023 III. negyedévében hazánkban a helyközi személyszállítás teljesítménye 8,4 százalékkal nőtt, az áruszállításé 11 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS