Netrisk: az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal indult a kgfb-kampány

2023. 11. 20., 10:10

A kgfb-kampány első 13 napjában több mint 9 ezer új kötelező biztosítást kötöttek a novemberi szezonban – közölte a Netrisk a saját adatai alapján. A „kampányos” személyautók esetében az átlagdíj valamivel több mint 32 ezer forint volt, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent, viszont bőven elmarad a teljes autóállományra vonatkozó 50 ezer forint feletti összegtől.

Novemberben elindult az idei kötelező kampány, amely a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azokat érinti, akiknek december 31-én lesz a kötelező biztosítási évfordulója.

A biztosítók a díjakat évforduló előtt 60 nappal hirdetik meg, az erről szóló tájékoztató levelek november 10-ig mennek ki az érintetteknek. A meglévő biztosításokat pedig az évforduló előtt 30 nappal lehet felmondani.

Idén az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal és a balesetmentesen közlekedők erős fölényével indult el a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány – közölte a Netrisk.hu. A kampány első 13 napjának adatai szerint több mint 9 ezren kötötték újra a kötelezőjüket a társaságnál. Az éves átlagdíj a „kampányos” személyautók esetében 32 500 forintot tett ki, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent. Viszont jóval elmarad a teljes autóállomány 50 ezer forint feletti összegétől.

Tízből majdnem kilencen

„Több tényezővel magyarázható, hogy a mostani kampányban kötelezőt kötött autósok olcsóbban szerződhetnek. Egyrészt a novemberi kampányban olyan gépjárműtulajdonosokról beszélünk, akik 2010-nél korábban gyártott autóval rendelkeznek. A szóban forgó gépkocsik értéke pedig alacsonyabb a fiatalabb autókhoz képest. A másik fontos dolog, hogy a mostani kampány indulása óta a kötelező biztosítást kötők 87 százaléka, azaz tízből majdnem kilencen a B10-es kategóriába tartoznak. Ez pedig a bonus-malus besorolási rendszerben a topkategória. A B10-es osztályban pedig a balesetmentes vezetést alacsonyabb díjakkal honorálják a biztosítók” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Besnyő Márton hozzátette, hogy az egyes biztosítók ajánlatai között jelentős eltérések vannak, éppen ezért fontos, hogy minden évben felülvizsgálják az érintettek a díjakat. A Netrisken a kalkulátorok segítségével a különböző ajánlatokat könnyen össze lehet hasonlítani, és egy új szerződés kötése is sokkal egyszerűbb. Az újrakötések több mint 80 százalékát ma már az alkuszok menedzselik, amibe beletartozik a meglévő szerződések felmondása, a díjkalkuláció és az új szerződés megkötése is.

Az idei kampány első 13 napjában a Netrisknél kötelező biztosítást kötő autósok 21 százaléka budapesti lakos, a fennmaradó 79 százalék vidéki településen lakik.  A biztosítást kötők átlagéletkora 65 év.

Még korai végleges mérleget vonni a kötelezős szezonról, de az első etap érdekesebb eredményei közé tartozik, hogy a legidősebb autó, amelyre új biztosítást kötöttek, 1958-es gyártású. A legidősebb motorkerékpár pedig egy 1960-ban gyártott Csepel márkájú jármű. A legmagasabb éves díj több mint 130 ezer forintot tett ki, a legalacsonyabb pedig kevesebb mint 8500 forint volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.
2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS