Netrisk: az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal indult a kgfb-kampány

2023. 11. 20., 10:10

A kgfb-kampány első 13 napjában több mint 9 ezer új kötelező biztosítást kötöttek a novemberi szezonban – közölte a Netrisk a saját adatai alapján. A „kampányos” személyautók esetében az átlagdíj valamivel több mint 32 ezer forint volt, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent, viszont bőven elmarad a teljes autóállományra vonatkozó 50 ezer forint feletti összegtől.

Novemberben elindult az idei kötelező kampány, amely a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azokat érinti, akiknek december 31-én lesz a kötelező biztosítási évfordulója.

A biztosítók a díjakat évforduló előtt 60 nappal hirdetik meg, az erről szóló tájékoztató levelek november 10-ig mennek ki az érintetteknek. A meglévő biztosításokat pedig az évforduló előtt 30 nappal lehet felmondani.

Idén az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal és a balesetmentesen közlekedők erős fölényével indult el a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány – közölte a Netrisk.hu. A kampány első 13 napjának adatai szerint több mint 9 ezren kötötték újra a kötelezőjüket a társaságnál. Az éves átlagdíj a „kampányos” személyautók esetében 32 500 forintot tett ki, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent. Viszont jóval elmarad a teljes autóállomány 50 ezer forint feletti összegétől.

Tízből majdnem kilencen

„Több tényezővel magyarázható, hogy a mostani kampányban kötelezőt kötött autósok olcsóbban szerződhetnek. Egyrészt a novemberi kampányban olyan gépjárműtulajdonosokról beszélünk, akik 2010-nél korábban gyártott autóval rendelkeznek. A szóban forgó gépkocsik értéke pedig alacsonyabb a fiatalabb autókhoz képest. A másik fontos dolog, hogy a mostani kampány indulása óta a kötelező biztosítást kötők 87 százaléka, azaz tízből majdnem kilencen a B10-es kategóriába tartoznak. Ez pedig a bonus-malus besorolási rendszerben a topkategória. A B10-es osztályban pedig a balesetmentes vezetést alacsonyabb díjakkal honorálják a biztosítók” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Besnyő Márton hozzátette, hogy az egyes biztosítók ajánlatai között jelentős eltérések vannak, éppen ezért fontos, hogy minden évben felülvizsgálják az érintettek a díjakat. A Netrisken a kalkulátorok segítségével a különböző ajánlatokat könnyen össze lehet hasonlítani, és egy új szerződés kötése is sokkal egyszerűbb. Az újrakötések több mint 80 százalékát ma már az alkuszok menedzselik, amibe beletartozik a meglévő szerződések felmondása, a díjkalkuláció és az új szerződés megkötése is.

Az idei kampány első 13 napjában a Netrisknél kötelező biztosítást kötő autósok 21 százaléka budapesti lakos, a fennmaradó 79 százalék vidéki településen lakik.  A biztosítást kötők átlagéletkora 65 év.

Még korai végleges mérleget vonni a kötelezős szezonról, de az első etap érdekesebb eredményei közé tartozik, hogy a legidősebb autó, amelyre új biztosítást kötöttek, 1958-es gyártású. A legidősebb motorkerékpár pedig egy 1960-ban gyártott Csepel márkájú jármű. A legmagasabb éves díj több mint 130 ezer forintot tett ki, a legalacsonyabb pedig kevesebb mint 8500 forint volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS