A lakásbiztosítási kampány első hetéhez képest a másodikban 27 százalékkal nőtt a szerződéskötések száma a Netrisknél, ez pedig éves szinten közel tizenegyszeres növekedést jelent az egy évvel korábbi, „kampány nélküli” héthez képest. A Netrisk adatai szerint lakásbiztosítási szerződést kötők több mint 80 százaléka új ügyfél, azaz sikerül új, lakásbiztosítási szempontból eddig kevésbé tudatos háztartásokat megmozgatni.
Fokozták a tempót a lakásbiztosításukat lecserélő ingatlantulajdonosok a Netrisk legfrissebb összesítése szerint. A március elején elrajtoló kampány első hetében az egy évvel korábbihoz képest tizenegyszer több lakásbiztosítást kötöttek. A második héten az első héthez képest 27 százalékos volt a többlet, ami éves szinten tizenegyszer több szerződésnek felel meg.
„Akadt olyan nap, mégpedig március 13-a, amikor 2700 százalékkal többen kötöttek lakásbiztosítást, a múlt év azonos napján. Természetesen az extrém emelkedés a kampánynak köszönhető, tavaly ugyanis egy sima napról volt szó. A kampány második hetében megkötött lakásbiztosítások esetében az átlagdíj 34 ezer forintot tett ki, ez megegyezik az első hétre vonatkozó átlaggal” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A 34 ezer forintos átlagdíj közel 25 ezer forint spórolást jelent a Magyar Nemzeti Bank által publikált 2023-as (harmadik negyedévi) országos átlaghoz képest. Az egyes biztosítók ajánlatai között pedig jelentős eltéréseket találhatnak az ügyfelek: extrém esetben akár éves 100-150 ezer forintos díjeltérés is tapasztalható ugyanarra a szolgáltatási tartalomra egy családi ház esetén, ezért is érdemes összehasonlítani a különböző ajánlatokat.
A legnagyobb növekedést a Netrisknél a biztosítók között a KÖBE, a K&H és a Groupama könyvelhette el. A Netrisken kötött lakásbiztosítási szerződések több mint 80 százaléka új ügyfél, azaz sikerül új, lakásbiztosítási szempontból eddig kevésbé tudatos háztartásokat megmozgatni. Ráfért a hazai biztosítási piacra a kampány, amit az is jelez, hogy közel húsz éves, 2006-ban kötött lakásbiztosítást is újítottak meg márciusban a Netrisken.
A kampány során felértékelődött az online csatornák szerepe is, a Netrisken kötött szerződések 72 százaléka teljesen online, ügyintézői segítség nélkül történik.
Fontos azonban, hogy a kampány célja a lakásbiztosítások aktualizálása, azaz lényeges szempont, hogy ez a megtakarítás a szolgáltatási tartalom megtartásával vagy akár növelésével is elérhető.
„Több szempontból is fontos ellenőrizni a meglévő lakásbiztosítási szerződéseket. Részben azért, mert a lakásbiztosítások 87 százaléka 600 ezer forintnál alacsonyabb biztosítási összeggel rendelkezik négyzetméterenként. Az újjáépítési érték jellemzően ennél magasabb. Az alulbiztosítottság pedig az egyik legnagyobb kockázatot jelenti a vagyon-, ezen belül a lakásbiztosításoknál is. Emellett a biztosítók sok új konstrukcióval jelentek meg, amelyek akár olcsóbbak is lehetnek, mint a meglévők. Az viszont szinte biztos, hogy a díjakat és a kapcsolódó szolgáltatásokat együtt nézve, azaz az ár-érték arányt tekintve kedvezőbb lakásbiztosítást köthetnek most az érintettek” – emelte ki Besnyő Márton.
A Netrisk adataiból kiderül az is, hogy a Magyar Nemzeti Bank feltételrendszerének megfelelő, úgynevezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek. Az idei kampányban megkötött lakásbiztosítások 35 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban mindössze 11 százalékos volt a részesedésük.
A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.