Itt a síszezon, de még mindig a tengerpartra vágyunk

2022. 12. 06., 11:24

Ausztria és Olaszország volt a legnépszerűbb úti cél az utasbiztosítást kötők körében novemberben. A többség várost nézni utazott 3-4 napra, és bár a síszezon már elkezdődött, még mindig a tengerparti nyaralások voltak a népszerűbbek.

A Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával kötött szerződések adatai alapján novemberben már Ausztria volt a legnépszerűbb úti cél a magyarok körében, utána szorosan Olaszország következett a sorban. Míg nyáron a kötések jelentős része tengerparti országokba szólt, novemberben várost nézni mentek a legtöbben. Ausztriába a biztosítást kötők 12 százaléka ment, Olaszországba pedig 11 százalékuk, míg 8 százalék Spanyolországba utazott. Emellett az Egyesült Királyság, Németország, Csehország és Lengyelország is népszerűek voltak az utazók körében. A legnépszerűbb nem európai úti cél az Amerikai Egyesült Államok volt.

A többség várost néz, autóval egyre kevesebben utaznak

A novemberben biztosítást kötők többsége repülővel indult útnak (65 százalék), míg az autót az utazók 17 százaléka választotta. Ezzel tovább tolódott az arány a repülős utak irányába. Az már szeptemberben is látszott, hogy a nyári autós dominancia elkezdett visszaesni, köszönhetően annak, hogy már nem a horvát tengerpartra utazott a biztosítást kötők többsége. A fennmaradó 18 százalék vonattal, busszal, motorral vagy egyéb járművel vágott neki az utazásnak.

Novemberben a városnézés volt a legnépszerűbb program, csaknem a biztosítást kötők kétharmada (65 százalék) utazott ezzel a céllal. 19 százalék üzleti útra vagy egyéb céllal ment külföldre, az utazók 15 százaléka pedig novemberben is tengerparti célpontot keresett fel. Bár a síszezon már tart, a síelők aránya egyelőre alacsony a biztosítást kötők körében.

A hosszú hétvége a sláger, a legtöbben három vagy négy napra utaznak el

Az utazások átlagos hossza 6,4 nap volt novemberben, ami másfél nappal rövidebb, mint a nyári csúcsidőszakban, vagyis az ősz végére már rövidebb utazásokat szerveztünk. A legtöbb szerződés, közel 20 százalék négynapos útra szólt, 16 százalékuk pedig háromnapos utazásra kötött biztosítást. A leghosszabb tervezett utazás 90 napos volt.

Az utasbiztosítást szeptemberben 49 százalék vagy az elutazást megelőző napon vagy aznap kötötte meg. A biztosítások 61 százalékánál pedig nem telt el két napnál több az utasbiztosítás megkötése és az elutazás között. Vagyis a többség továbbra is az utolsó pillanatra hagyja a biztosítás megkötését, de ennek már nincs is akadálya, hiszen akár mobilról is elintézhető az egész családnak percek alatt fizetéssel együtt.

A legolcsóbb utasbiztosítás mindössze 225 forintba került szeptemberben, ez az egynapos, autós asszisztencia nélkül megkötött szerződés közeli országokba utazva érhető el. A legdrágább biztosításért szeptemberben 76 ezer forintot fizettek, ami egy több hónapos tengerentúli utazáshoz kapcsolódott. A biztosítást kötők átlagosan 8100 forintot költöttek egy szerződésnél – derül ki a Bank360.hu adataiból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS