Ismét berobban a nyári utazási szezon: a magyarok sokkal tudatosabbak, mint korábban

2021. 06. 24., 16:00

Az Európa-szerte bevezetett lazítások, a vakcináció és a magyar külügyi vezetés által kötött kétoldalú megállapodások miatt a korábban pislákoló utazási kedv egyre inkább felpörögni látszik. Miközben a Magyar Turisztikai Ügynökség felmérése szerint 10-ből 7 magyar biztonsági játékos, és belföldre tervezi a nyaralást. Egyre népszerűbbek a hagyományos tengerparti célpontok, illetve az autóval gyorsan elérhető szomszédos országok is. Az utazási szokások várhatóan hosszabb távon is átalakulnak, a nyaralást körültekintő tervezés előzi meg. A gondos előkészületekben segít a Genertel utasbiztosítása, mely speciális, egyedi ügyféligényekre (pl. tengerparti nyaralásra, városnézésre jellemző káresetek) szabható szolgáltatásokat kínál.

Bár a koronavírus átmeneti pihenőre vonult Európa legnagyobb részén, valószínűsíthetően az elkövetkező néhány nyári turisztikai szezon magán fogja viselni a globális pandémia és az esetleges újabb járványhullámok nyomait. 2019-ben a KSH közlése szerint Horvátországba látogatott a legtöbb magyar turista, de szinte az összes déli állam nagy népszerűségnek örvendett, köztük Olaszország és Görögország is.

Tavaly a korlátozásoknak köszönhetően jelentősen visszaesett az érdeklődés a távolabbi utazási célpontok, a tengerparti régiók és a hosszabb, egy-két hetes nyaralások iránt, megnőtt viszont a kereslet a kevésbé zsúfolt hegyvidéki pihenőhelyek iránt. Vajon mit tartogat az idei turisztikai szezon?

Tudatosabbak az utazók, és inkább közeli célpontokat választanak

A Magyar Turisztikai Ügynökség friss előrejelzése szerint idén nyáron a magyarok 37 százaléka tervez külföldre utazni, a legtöbben a közeli Ausztriába és Horvátországba látogatnának. Időpont tekintetében a hagyományos főszezon látszik a legnépszerűbbnek (július-augusztus), ugyanakkor úgy tűnik, sokan várnak arra, hogy még inkább letisztuljanak a nemzetközi utazásokra vonatkozó szabályok és gyakorlatok: egyre több a foglalás a nyár végi-ősz eleji időszakra is. Mivel a repülős utaknál jelenleg az adminisztráció is bonyolultabb, a főként cseppfertőzéssel terjedő koronavírus pedig fokozottabb veszélyt jelenthet a repülőgépek zsúfolt utastereiben, a magyarok inkább autóval indulnak nyaralni.

Nem meglepő módon a szálláshelyek kiválasztásának szempontjait is jelentősen átalakította a pandémia: a magyarok kiemelten fontosnak tartják, hogy a választott hotel vagy apartman garantálja a biztonságos távolságtartás lehetőségét (66 százalék a 2019-es 34 százalék helyett). A megfelelő higiéniás körülmények mellett természetesen továbbra is értékelik a kényelmet és elvárják, hogy különleges élményekkel és programokkal kényeztessék őket. A tapasztalatok szerint emellett a magyar utazók sokkal tudatosabbak és felkészültebbek lettek, a sok bizonytalanság és nyitott kérdés miatt szeretnek alaposan tájékozódni az indulás előtt, illetve felértékelődtek a minden szempontból rugalmas, szolgáltatások széles palettáját nyújtó utasbiztosítások.

A bizonytalanság miatt még fontosabb a személyre szabott védelem

Szerencsére az ma már nem is kérdés, hogy a külföldi utazások előtt érdemes felkészülni a váratlan eseményekre: a homokban kificamított boka, egy kullancscsípés vagy éppen az elveszett csomagok és közúti balesetek is könnyen megkeseríthetik a régóta vágyott pihenést. „A piac egyre inkább arra törekszik arra, hogy széleskörű, hasznos, ugyanakkor maximálisan az egyedi ügyféligényekre szabható biztosításokat állítson össze a nyaralók számára. A Genertel utasbiztosítási csomagjai személyre szabhatóak, ügyfeleink igényei és választása szerint speciális, a tengerparti nyaralásokra, vagy kirándulásokra, városnézésekre (sőt, síutakra) jellemző tipikus káresetekre nyújtanak fedezetet, és gépjármű assistance is választható. Mindenki kiválaszthatja az úti céljának leginkább megfelelő csomagot, a szolgáltatásokat pedig akár napi 310 forintért is igénybe veheti" – mondja Árr Mariann, a Genertel marketing és online értékesítési igazgatója.

Természetesen a külföldi utasbiztosításoknak is reagálniuk kell a járványhelyzetre és az ebből fakadó bizonytalanságokra. A Genertel csomagjai már az egészen rövid, akár egynapos kiruccanásokra is megköthetők, az úti cél kiválasztásánál azonban mindenképpen szükséges felmérni, hogy az adott ország szerepel-e a hazánk külügyekért felelős minisztériuma által utazásra nem javasolt térségek listáján, hiszen az ilyen besorolású helyekre szervezett vakációk esetén a biztosítás nem ad fedezetet.

„A másik fontos változás, hogy az emberek az elmúlt egy évben hozzászoktak ahhoz, hogy mindent el tudnak intézni szinte azonnal, a digitális térben. A biztosításaink éppen ezért online köthetők meg, a bankkártyás fizetést követően pedig rögtön megérkezik a biztosítási kötvény – így akár az utazás előtti napon, otthon, két bőrönd bepakolása közben is a végére érhetünk az ügyintézésnek" – teszi hozzá Árr Mariann.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS