Hogyan, mivel, mennyi időre utaztak idén a magyarok?

2020. 08. 23., 10:00

A pandémia ellenére az idén is utaztak az emberek, főként az év elején, a járványt megelőző időszakban. A külföldi látogatásokat tudatosan, biztosítással megerősítve szervezték az utazni vágyók – derül ki a K&H Biztosító legújabb összeállításából.

Az utasbiztosítással rendelkezők átlagosan több mint 7 napot voltak távol, többségük, azaz 58 százalékuk autóval hagyta el az országot, csak 27 százalék utazott repülővel, és elenyészően kevesen, mindössze 9 százalék választotta az autóbuszt. Túlnyomó részük – tízből heten – az indulás előtti két napban kötötte meg az utasbiztosítását, az autóval utazók 26 százaléka pedig biztosra ment, azaz kért assistance szolgáltatást is.

Teljesen rendhagyó az idei év a koronavírus miatt, amely átszabta a nyaralási, utazási terveket is. Sokan az eredetileg elképzelt tengerparti nyaralást felcserélték hazai helyszínre, de akadnak, akik nem változtattak elképzeléseiken és külföldre utaztak.

A K&H Biztosító összeállítást készített az utasbiztosítással utazók január 1. és július 19. közötti időszakáról. Ebből kiderül:

  • utasbiztosítást kötők átlagéletkora 42 év,
  • átlagosan több mint 7 napot töltöttek külföldön,
  • egy-egy utasbiztosítás átlagosan több mint 2 főre szólt,
  • az érintettek túlnyomó része, 95 százaléka nem ment messzire, európai célpontot választott,
  • az utazók túlnyomó része, 70 százaléka szinte közvetlenül az indulás előtt kötötte meg az utasbiztosítását: 18 százalékuk az utazás napján, 37 százalékuk egy nappal korábban, 15 százalékuk pedig 2 nappal a rajt előtt tette meg ezt. Korábban ez az arány mindössze 61% volt, ami azt jelenti, hogy az utazók idén inkább kivárják, amíg a jelenlegi helyzetben biztossá válik az indulás,
  • a K&H utasbiztosításos ügyfeleinek több, mint fele autóval vágott neki a nyárnak, 26 százalékuk biztosra ment, ugyanis kért assistance szolgáltatást, amely az autó esetleges meghibásodása esetén a helyszíni javításra, szervizbe szállításra, valamint az utas hazaszállítására is nyújthat fedezetet,
  • az érintett utasok több mint negyede, 27 százaléka repülővel ment külföldre, 9 százalékuk autóbusszal utazott,
  • idén májusban az elektronikus megoldásokat folyamatosan fejlesztő K&H lehetővé tette, hogy ügyfelei a mobilbankos felületen is köthessenek utasbiztosítást. A megjelenés óta szerződők 15 százaléka már ki is használta ezt az újdonságot, melynek segítségével akár úton a repülőtérre is megköthető az utasbiztosítás.

A K&H Biztosító tapasztalatai szerint az elmúlt években növekedett a tudatos utazók száma, vagyis azoké, akik utasbiztosítással mentek külföldre. Ezt mutatja, hogy az idei év elején – januárban és februárban –, tehát még a koronavírus-járvány magyarországi megjelenése előtt még 30 százalékkal többen kötöttek utasbiztosítást a K&H Biztosítónál, mint tavaly ugyanekkor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-07 16:10:00
Az uniós tagállamok állandó képviselői megállapodtak egy olyan új jogszabályra vonatkozó tanácsi megbízásról, amely uniós szinten megkönnyíti az egészségügyi adatok cseréjét és az azokhoz való hozzáférést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS