Ezt mindenképp elvárják az ügyfelek a biztosítóktól

2022. 04. 14., 10:43

Bár a digitális forradalom megköveteli a cégektől – így a biztosítóktól is –, hogy az online ügyintézés flottul menjen, de a személyes és telefonos ügyfélkezelés továbbra is ugyanolyan fontos: mindhárom oldalon ez az ügyfelek elvárása. A K&H Biztosító a próbavásárlások alapján kiemelkedő eredményt ért el mind a személyes, a telefonos és az elektronikus ügyfélkiszolgálásban is –számolt be a ClientFirst Consulting, a több mint 2500 üzlet tesztelését magában foglaló átfogó vizsgálatának eredményéről. A személyes ügyfélkiszolgálásban 94,5 százalékos elégedettséggel az első helyet szerezte meg a K&H Biztosító helyi képviselői hálózata, míg a telefonos és online ügyintézésben is a szintén dobogós másodikat.

Az ügyféligények- és kiszolgálás területét érintő folyamatos fejlesztések, képzések eredményeként kiugró elismerésben részesült a K&H Biztosító. A ClientFirst Consulting több mint 2500 üzletet tesztelt próbavásárlásokkal, átfogó képet adva így a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről, és rangsorolta a legjobban teljesítő vállalkozásokat.

„A próbavásárlásoknál elsősorban azt tapasztaltuk, hogy a fogyasztók ma már sokkal magasabb kiszolgálási színvonalat várnak el. A pandémia egyik pozitív mellékhatása az elektronikus és online terület fejlődése volt, és aki ebbe időben befektetett, most learathatja a babérokat az elégedett ügyfélkör képében” – mondta Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője. A felmérés során próbavásárlásos tesztelést végeztek a szakemberek, a K&H a személyes, telefonos és elektronikus ügyfélkiszolgálásban egyaránt dobogós helyet szerzett.

94,5 százalék

A személyes ügyfélkiszolgálásban a K&H helyi képviselői hálózata 94,5 százalékos elégedettségi mutatóval első helyet szerzett. A telefonos és elektronikus ügyfélkiszolgálást tekintve a második helyen zárta a versenyt.

„A személyes vásárlásoknál a próbavásárlók többek között az ügyfélkiszolgálás minőségét, a helyi képviselő szakmai felkészültségét és ügyfélközpontú szemléletét értékelték, valamint azt, hogy mennyire volt teljeskörű a kiszolgálás és végül milyen élménnyel távozott a vásárló” – mondta Székely Pálma, a K&H életbiztosítási üzletág és saját értékesítési csatornák divízió vezetője.

Hozzátette: „Az elismerések igazolják, hogy jó úton járunk. A digitalizációs forradalom miatt szinte már természetes, hogy széles körű és megfelelő színvonalú elektronikus ügyfélkiszolgálást nyújtsunk. Ma már mobilról pár kattintással megköthető az utasbiztosítás, csakúgy, mint a kötelező felelősségbiztosítás. Egy lakásbiztosítási káreseménynél pedig az online kárbejelentő segítségével nagyon gyorsan elintézhető az ügy, és az azonnali átutalásnak köszönhetően az elfogadott kártérítés összegét rögtön megkapja az érintett.”

A digitális fejlesztéseknek köszönhető, hogy a K&H Biztosító a piaci szereplők között elsőként kapta meg az állami Digitális Jólét Program „kiemelkedő digitális biztosító – DJP Partner” védjegyet. Ez az állami program elismeri az átlagon felüli elektronikus szolgáltatásokat nyújtó társaságokat, a védjegy pedig minőségi garanciát jelent azok számára, akik esetleg bizalmatlanok a digitális ügyintézéssel szemben.

Székely Pálma azonban hangsúlyozta, annak ellenére, hogy manapság minden a digitális, online megoldásokról szól, a cégeknek – különösen egy biztosítónak – a személyes és telefonos ügyfélkezelésre pont ugyanakkora figyelmet kell fordítania. Egyfelől azért, mert lehetnek olyanok, akik egyszerűen még nem léptek be a digitális világba, ódzkodnak az online alternatíváktól.

„Arról nem beszélve, hogy vannak olyan bonyolultabb konstrukciók, amelyeknél szinte elengedhetetlen a személyes közreműködés. Tipikusan ilyenek az állami támogatással, adó-visszatérítéssel igénybe vehető nyugdíjbiztosítások. A személyes egyeztetés során pontosabban felmérhetőek az ügyféligények, az ügyfelek kockázatvállalási hajlandósága, anyagi és megtakarítási mozgástere” – tette hozzá Székely Pálma, rámutatva, hogy az elektronikus és telefonos ügyfélkiszolgálás a kevésbé bonyolult biztosítási konstrukcióknál kap komolyabb szerepet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-29 18:16:14
Köszönet illeti a fajtaklubok tagjait, a galambtartókat és a tenyésztőket, hogy óvják a csodát, megőrzik a génállományt, a biológiai sokféleséget és továbbadják az utókornak az állatok szeretetét, a galambász hagyományokat – jelentette ki Nagy István agrárminiszter.
2023-01-29 12:16:15
Európa egyik vezető divatkereső platformjának friss felmérése szerint tavaly bár a magas infláció, a geopolitikai kihívások, az energiaválság és a makrogazdasági eredmények romlása jelentős hatással volt a fogyasztói magatartásra, mégis a forgalom élénkülése volt a jellemző tendencia az ágazatban.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS