Ezek a biztosítók kínálják a legkedvezőbb díjakat a lakásbiztosítási kampány elején

2024. 03. 01., 13:10

Kis túlzással akár óránként is változhatnak a márciusi lakásbiztosítási kampányban a biztosítók díjai – véli Gergely Péter. A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a kampány indulásakor (és február végén már látható változások alapján) nagybiztosító is van a legalacsonyabb díjat kínáló társaságok között.

Ma reggeltől van lehetősége felmondani a mintegy 3,3 millió lakásbiztosítással rendelkező ügyfélnek a meglévő szerződését attól függetlenül, hogy az adott szerződésnek mikor van a biztosítási évfordulója.

Egy éves forgalom egy hónap alatt

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője az Insura.hu biztosításközvetítő felmérésének eredményét idézi, amely szerint a mostani kampányban biztosítást váltók száma elérheti a 300 ezret. Évente 350-450 ezer új lakásbiztosítási szerződés köttetik a piacon, ám ebből a szakértő szerint le kell vonni azt a 130-160 ezer új szerződést, amelyet akkor kötnek a lakástulajdonosok, amikor új lakásba költöznek. Vagyis a mostani kampányban lényegében egyetlen hónap alatt annyian válthatnak új biztosítót, mint amennyien az elmúlt években szerződéseik átvizsgálása és át- vagy újrakötése mellett döntöttek – hangsúlyozza Gergely Péter.

Ez nem kgfb-kampány

Sokan párhuzamba állítják a mostani kampányt a 2013-ig megszokott kötelező felelősségbiztosítási kampánnyal, ám az összehasonlítás több ponton is sántít. Az ügyfelek szempontjából a legfontosabb különbség a szakértő szerint az, hogy míg a korábbi kgfb-kampányokban évi egyszeri díjhirdetésre volt csak lehetőség, így valóban a díjak október végi meghirdetésekor dördült el a startpisztoly – addig nem volt ismert, milyen díjak mellett lehet majd a következő év januárjától biztosítást kötni a kocsikra –, addig most a lakásbiztosítások esetében alapvetően más a helyzet. Gergely Péter szerint azok az ügyfelek, akik az elmúlt napokban tarifáltak valamelyik biztosító oldalán vagy egy-egy díjösszehasonlító alkuszi portálon, azok jó eséllyel már megérezhették, valóban 10-30 százalékkal is kisebb díjakon lehet szerződni a biztosítókkal a kampány idején.

Ennek oka a szakértő szerint összetett. 

Egyrészt a fennálló szabályok szerint a lakásbiztosítások mintegy 5,2 százalékát kitevő Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) Magyar Nemzeti Bank (MNB) által támasztott feltételrendszere szerint a biztosítóknak 60 nappal előre meg kell hirdetniük a következő negyedévre érvényes MFO díjaikat akkor is, ha az új díjak a korábbiaknál kedvezőbbek. Ez pedig azt jelenti, hogy a piaci ajánlatok között a kampány idején érvényes MFO díjak már jó ideje elérhetőek. 

A másik fontos különbség, hogy a „sima” lakásbiztosítások esetében nincs egyidejű díjhirdetési kötelezettség, a biztosítók saját üzleti döntése az, mikor, mennyiszer hirdetnek díjat.

„Percenként” változó sorrend

A kampány egy hónapja tartogathat meglepetéseket. A biztosítók esetleges díjváltozásai percek alatt megjelennek a biztosítók saját kalkulációiban és a díjösszehasonlító biztosításközvetítői portálokon is.

Ennek oka az, hogy a díjakat minden esetben már a biztosítók saját rendszere számolja a beadott feltételek alapján és a díj webservice szolgáltatás segítségével jelenik meg az ügyfél által nézett honlapon. Gergely Péter szerint ugyanarra a budapesti ikerházra február 29-én délután 3-kor és este 9 órakor elvégzett kalkuláció 2 biztosítónál mutatott díjeltérést. A kampány tényleges indulásának reggelén, 6 órára pedig újabb változás történt, aminek köszönhetően a legjobb ajánlatot adó biztosító változott, és az érintett ingatlan éves díja a csütörtöki 55,2 ezer forintról közel 10 százalékkal 50 ezer forint alá csökkent.

A szakértő szerint a díjhirdetés az alapbiztosítások esetében nincs feltételekhez kötve. Épp ezért könnyen előfordulhat az, hogy az előttünk álló hónapban akár naponta más rangsort mutat majd a díjak összehasonlítása. Azok a biztosítók, amelyek úgy érzik, hogy kiajánlott díjaik nem versenyképesek, pillanatok alatt csökkenthetik a díjaikat, hogy ne legyenek vesztesei a kampányidőszaknak.

A megfelelő díj megtalálásakor viszont nem érdemes várni, mert a folyamat fordítva is működik: azok a biztosítók, amelyek a kampány első időszakában túl sok új ügyfelet tudnak akvirálni, március második felére megemelhetik a díjaikat azért, hogy ne nyerjék túl magukat. A hirtelen érkező komoly ügyféltömeg ugyanis rövid távon nagyon komoly adminisztrációs terhet rak egy-egy biztosítóra, később pedig a megugró ügyfélkörnek köszönhetően akár többszörösére növekvő kárügyintézés követel meg olyan mértékű pénzügyi tartalékot és szervezetfejlesztést, ami rövid távon aránytalanul megnyomja a biztosítói költségoldalt.

Az indulás nyertesei

Hiába összpontosul az élő lakásbiztosítási szerződések 82 százaléka 4 nagy biztosítónál – Alfa (korábbi Aegon), Allianz, Generali, Groupama –, az érintett nagyok is komolyan beszálltak a díjversenybe. Ezt mindennél jobban bizonyítja, hogy a legattraktívabb árazással induló biztosítók listáján a péntek reggel érvényes díjak alapján nagybiztosító is ott van.

Az első tapasztalatok szerint szegmensenként eltérő mértékben a kampány nyertesei között lehet a KÖBE, a K&H, a Signal, a Genertel, a Groupama és a Gránit Biztosító, de a lakásbiztosítások kampányában ezek a nyertes/vesztes összehasonlítások valóban csak az adott pillanatra szólnak. Kicsit olyan lesz ez a hónap, mintha a tőzsdén lennénk – érdemesebb lesz napi, heti győzteseket hirdetni. Tényleges képet a piac változásáról majd csak a kampány április 2-i lezárulta után lehet majd látni.

A díj nem minden

Az ügyfeleknek nem érdemes csak a díjak alapján dönteniük. Míg a kgfb-kampányban a szerződők arra keresnek partnert, aki az általuk okozott kárt egy másik autósnak megtéríti, addig a lakásbiztosításoknál azt keressük, ki biztosít nagyobb védelmet arra, amikor minket ér kár.

„A fentiek miatt a díjnál fontosabb lehet, hogy olyan szerződésünk legyen, amelyik a háztartásban előforduló veszélyek, károk mindegyikére fedezetet ad és a kártérítési összeg valóban fedezni tudja a kár összegét” – tanácsolja Gergely Péter.

Fontos lehet az is, hogy milyen az adott biztosító kártérítési gyakorlata, gyorsasága.  Végül pedig a biztosítás mellé kínált szolgáltatások – asszisztencia, szerelő küldése – is olyan elem lehet, amely a díjmérték mellett komoly értékkel bírhat a biztosító választásban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 22., 15:10
A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.