Ez vár a biztosítókra: jön a fizikai és digitális modell kombinációja

2021. 05. 30., 11:00

A COVID-19 a biztosítási piacon is érezteti hatását. Így az ügyfélszerzés- és megtartás érdekében ezeknek a társaságoknak is lépniük kell: újra kell gondolniuk értékesítési modelljeiket és azt, hogy miként tudnak kiváló ügyfélélményt, maximális értéket és zavartalan szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek – áll a Capgemini és az Efma által közzétett World Insurance Report 2021 – ben.

A COVID-19 jelentős hatással van a biztosítási szektorra is. Ezt az elemzés során megkérdezett biztosítási vezetők válasza is alátámasztja. Ugyanis több, mint 60 százalékuk válaszolta azt, hogy a járvány a vállalat ügyfélszerzési erőfeszítéseire, 40 százalék elmondása szerint az ügyfelek megtartására is kihatással van.

Ezért a társaságoknak – annak érdekében, hogy veszteségeik minimalizálhassák – meg kell fontolniuk a „CARE” (Convenience, Advice, Reach) megközelítés alkalmazását. Eszerint a kényelem, a tanácsadás és az elérés központi helyet kell, hogy elfoglaljanak az értékesítési csatornák megtervezésekor.

A kutatás szerint ebben fontos szerep jut a digitalizációs fejlesztésnek is. Az elemzésben részt vevő biztosítók 87 százaléka válaszolt azt, hogy befektet a digitális hatékonyság növelésébe, ám mindössze 32 százalék találja azt hatékonynak az értékesítés során.

Az állandó elérhetőség, az információk frissítésének megkönnyítése, valamint a keresési lehetőségek rendelkezésre állása a digitális csatornák előnyei közé tartoznak, ám nem képesek mélyreható és személyre szabott tanácsokkal szolgálni az olyan összetett termékek esetében, mint a nyugdíjbiztosítás vagy az életjáradék. Ezért továbbra is fontos szerep jut majd a biztosítási ügynököknek és brókereknek e biztosítási típusok értékesítésekor.

A kényelem a biztosító fontos versenyelőnye

Az elemzésben megkérdezett biztosítási ügyfelek elmondták, hogy az információhoz való hozzáférés egyszerűsége és gyorsasága nagyban meghatározza kényelmüket, ügyfélélményüket.

A riport arra is rávilágít, hogy – a biztosítási vezetők elmondása alapján – 77 százalékuknak a biztosítási ügynökök és a brókerek jelentik a legfontosabb forgalmazási csatornát, ám az egyéni biztosítási ügyfelek 40%-a szerint az irodai munkaórákon kívül nehézséget jelent az ügynökök és brókerek elérése. A lezárások és a kötelező távolságtartás pedig tovább nehezítik ezt.

A technológia rendkívüli mértékben megnövelheti az értékesítési csatorna hatékonyságát

A piac átalakulásának következtében a biztosítási ügynökök és brókerek szeretnék növelni a digitális kapacitásuk. A megkérdezettek több, mint fele igényt tartana a digitális elkötelezettségnövelő eszközökre (pl.: képernyőmegosztó platformok, digitális dokumentum-aláíró eszközök). Bár az ügyfélélmény javítható lenne mindezekkel, a biztosítók kevesebb, mint kétharmada válaszolta, hogy biztosítja ügynökei és brókerei számára ezeket az áhított segédeszközöket.

Az ügyfelek átfogóbb ismerete személyre szabott tanácsadást tesz lehetővé

Az elemzés kapcsán az ügynökök és a brókerek elmondták, hogy a hatékonyabb értékesítés érdekében többet kell tudniuk a szerződő felekről és a potenciális ügyfelekről is.

Az alkalmazás-programozási felületek (API) és a mesterséges intelligencián alapuló analitika (AI) abban is segíthetik munkájukat, hogy megértsék ügyfeleik preferenciáit, válaszoljanak a felmerülő kérdéseikre és az élethelyzetüknek megfelelő termékeket ajánljanak. Ezért a siker érdekében a biztosítóknak újra kell gondolniuk a működési ökoszisztémájukat az úgynevezett „figitális” modell jegyében, amely a fizikai jelenlét és a digitális elköteleződés keverékén alapul.

„A biztosítóknak lehetőségük van rá, hogy a digitális forgalmat eladásokká konvertálják, ha rendkívüli mértékben személyre szabják a virtuális élményt” – mondta Anirban Bose, a Capgemini pénzügyi szolgáltatásokért felelős részlegének vezérigazgatója és a csoport igazgatótanácsának tagja.

„A mai ügyfelek elvárják, hogy a biztosítójukkal való kapcsolattartás egyszerű legyen, a szolgáltatóknak pedig gondoskodniuk kell róla, hogy kommunikációs csatornáik kényelmes és gördülékeny ügyfélélményt nyújtsanak. Ha a megfelelő technológiákba ruháznak be, a biztosítók ügyfeleket nyerhetnek és tarthatnak meg, miközben támogatják ügynökeiket és brókereiket a kapcsolatok elmélyítésében”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-10-03 20:09:46
A SkillX szeptember végén tartott szakmai rendezvényén mutatták be a cég legfrissebb kutatásának eredményeit. Az eseményen szóba került több olyan aktuális kérdés is, amelyek jelentősen befolyásolhatják a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetet, a munkavállalói fejlődést, valamint a céges munkaerő-kiválasztási folyamatokat és a munkaerő megtartását.
2023-10-03 15:09:00
Az Európai Parlament kedden 578 szavazattal, 24 ellenszavazattal és 19 tartózkodás mellett elfogadta azt az új kereskedelempolitikai eszközt, amely konkrét intézkedések meghozatalára jogosítja fel az EU-t arra az esetre, ha egy harmadik ország gazdasági eszközökkel próbálná rákényszeríteni az EU-t vagy valamelyik tagállamát adott szakpolitikájának vagy álláspontjának megváltoztatására.
2023-10-03 14:09:14
A generációk közötti különbségek kifejezetten izgalmasak és tanulságosak lehetnek. Mit lehet tudni a generációk különbözőségeiről, és milyen kihívásokkal járhat egy új generációs csapatépítés szervezése? Erre válaszolnak az [eureka] Consulting & Games szakértői.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem drága a csapatépítés, ha a dolgozók napi béréhez viszonyítjuk, de nem az étel, az ital és maga az esemény a fontos, hanem az, hogy mit hozunk ki a résztvevőkből. A látens távozóktól az elkerülhető fluktuáción át a jutalmazás-elismerés egyensúlyáig – íme, a recept ahhoz, hogy egy nyelvet beszéljen dolgozó és munkáltató. A következetes, tervszerű vállalati fejlődéshez vezető útról Kalmár Pétert, az [eureka] Consulting & Games alapító-vezérigazgatóját kérdeztük.
Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS