Biztosítási alkuszok: a fogyasztóbarát lakásbiztosítások piacán ne a díjverseny kerüljön előtérbe

2019. 03. 14., 08:45

Az ügyfélbarát lakásbiztosítások jegybank által tervezett bevezetését úgy kellene megvalósítani, hogy az növelje a hazai lakásállomány jelenlegi 70 százalék körüli biztosítottságát, és ne kényszerítse díjversenyre a biztosítókat – mondta Sebestyén László, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) napokban újraválasztott elnöke a szövetség szerdai sajtóbeszélgetésén.

A biztosítási alkuszok szövetségének régi-új elnöke jelezte: a lakásbiztosítások piacán van tere a szolgáltatások versenyének, de a biztosítási konstrukciókat személyre szabottan, az ügyfelek számára közérthetően kell kidolgozni.

Sebestyén László elmondta: ebben az évben a szövetség egyik nagy feladata az lesz, hogy az uniós biztosításközvetítői irányelv (IDD) gyakorlati alkalmazása során felmerült problémákat a Magyar Nemzeti Bankkal (MNB) és a Pénzügyminisztériummal együtt megoldja, emellett az általános európai adatvédelmi rendelet (GDPR) gyakorlati bevezetése, alkalmazása is komoly feladatot jelent.

Egy kérdésre kifejtette: a biztosítóknak is be kell látni, hogy hosszú távon többet nyerhet az a cég, amelyik az ügyfelei megőrzésére törekszik, és így időről-időre felhívja az ügyfelek figyelmét a biztosítások aktualizálására, hiszen az elégedett fogyasztók vélhetően ugyanannál a cégnél költik el a megspórolt összegek egy részét kiegészítő biztosítási szolgáltatásokra.

Arról is szólt: a szövetség számára fontos az is, hogy az ügyfelek kellő információval rendelkezzenek, mert például a lakásbiztosítás megkötésénél nem egy 20-30 ezer forintos díjról szóló szerződésről döntenek, hanem egy 20-30 millió forintos ingatlan hosszú távú biztosításáról.

Sebestyén László úgy vélte: a jegybank versenyképességről szóló 330 pontja alapján az alkuszoknak nagyobb figyelmet kell fordítani a személybiztosításokra, mivel a következő években a nyugdíj- és az egészségbiztosítások terén jelentős bővülés várható.

A FBAMSZ a Magyar Nemzeti Bank támogatásával tavaly fogyasztói képzési programot indított el Füge néven. A szövetség által elkészített, a biztosításokhoz kötődő tudnivalókat bemutató egyperces kisfilmeket azóta már közel 1,8 millió alkalommal tekintették meg az érdeklődők – mondta Exner Veronika, a szövetség új főtitkára. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-29 09:10:00
2024 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,2 millió vendég közel 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 1,3, a vendégéjszakáké 4,7 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; a csökkenés az ünnepekhez kötődő hosszú hétvégék idei áprilisi elmaradásával van kapcsolatban.
2024-05-29 09:00:27
Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Nehéz elvonatkoztatnom a csehszlovák múltamtól – még bőven szocializmus volt, mikor először kóstoltam Komáromban mogorva nagyapám mellett álldogálva a majonézes halsalátát, vagyis a treskát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS