Az egész nyarat vitte a horvát tengerpart

2022. 09. 05., 12:18

A magyar turisták közül a legtöbben augusztusban és egész nyáron is Horvátországot választották külföldi nyaralásuk helyszínéül. Átlagban 7732 forintot költöttek utasbiztosításra a külföldön pihenők, de voltak, akik százezernél is többet szántak erre a családi nyaralás idejére – derül ki a Bank360.hu adataiból.

Augusztusban Horvátország volt a magyarok legnépszerűbb úti célja a Bank360.hu kalkulátorával kötött utasbiztosítások adatai alapján, 36 százalékuk ide ment nyaralni. Mögötte Olaszország (12 százalék) és Görögország (10 százalék) következett. Emellett Ausztria, Románia és Spanyolország voltak népszerűek az utazók körében.

A biztosítást kötők többsége autóval indult útnak (57 százalék), míg a repülőt az utazók 30 százaléka választotta. A többiek vonattal, busszal, motorral vagy egyéb járművel vágtak neki a nyaralásnak. Az utazások átlagos hossza 7,2 nap volt, ami rövidebb volt a júliusi 7,8 napos adatnál. Az utasbiztosítást az augusztusi kötéseket tekintve 48 százalék vagy az elutazást megelőző napon vagy aznap kötötte meg. Az utazók közel kétharmada esetében nem telt el két napnál több az utasbiztosítás megkötése és az elutazás között.

A legtöbb biztosítás két főre vonatkozott (37 százalék), 23 százalék pedig egyedüli biztosítottként szerepelt a szerződésben. Sokan utaztak családdal vagy baráti társasággal is, a biztosítások egyharmadát három vagy négy főre kötötték meg.

A legolcsóbb utasbiztosítás mindössze 430 forintba került augusztusban, míg a legdrágább 145 ezer forintba - ez utóbbi több hetes tengerentúli nyaralásé volt egy egész családnak. Átlagosan 7936 forintot költöttek az utazók egy biztosításra.

Most már meg lehet vonni a nyár mérlegét is. A Bank360.hu utazási indexe szerint mindhárom hónapban Horvátország volt a legnépszerűbb célpont a biztosítást kötők között, ide szólt az összes megkötött szerződés közel egyharmada.

Júniustól augusztusig a tengerparti nyaralásoké volt a főszerep, a külföldre utazók kétharmada valamelyik tengerhez ment Magyarországról. 25 százalék városnéző kirándulásra kötött biztosítást, 8 százalék pedig üzleti útra vagy egyéb célból utazott. Egy átlagos utazás hossza a nyárra kötött biztosítások szerint 7,7 nap volt. Autóval indult el nyaralni az utazók több mint fele (54 százalék), 33 százalék repülővel utazott, 13 százalék pedig motorral, busszal, vonattal vagy egyéb módon.

A legolcsóbb biztosítás pár száz, a legdrágább közel 185 ezer forintba került. Átlagosan egy biztosításra 7732 forintot költöttek. Mindhárom hónapra igaz volt, hogy a biztosítás megkötését sokan az utolsó napokra hagyták. Volt azonban olyan szerződő is, aki nyolc hónapra előre megkötötte a biztosítását egy jövő tavaszra tervezett utazáshoz. A biztosítások 55 százalékát laptopon kötötték meg, a fennmaradó 45 százalékot pedig mobiltelefonon.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS