Több tízmillió forint befektetésre is szükségük lehet a fejlődő vállalkozásoknak

2022. 01. 27., 14:12

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió forintra van szükségük – derül ki a K&H kutatásából.

A K&H felmérése, amelyet az RTL Klub Cápák között című műsorába jelentkezők körében végzett, azt mutatja, hogy általában jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók. A legtöbben, több mint negyedük (27 százalék) legalább 40 millió forinthoz szeretne jutni, kevesebb mint 5 millió forintra pedig a műsorba jelentkezők mindössze 9 százalékának lenne szüksége.

Összességében a cégek több mint kétharmada 10 millió forint feletti befektetésre pályázik. Ez összhangban van a műsor előző évadába jelentkezők körében végzett felmérés eredményével, amely szerint egy vállalkozásnak jellemzően ma már több mint ötmillió forintra van szüksége az első néhány évben a fejlődéshez.

A kért befektetést a vállalkozók legnagyobb része marketingtevékenységre költené (53 százalék), majdnem minden második cég pedig meglévő termékét vagy szolgáltatását fejlesztené (45 százalék). Továbbá a jelentkezők 40 százaléka bővítené gyártókapacitásait és 34 százalékuk fejlesztene új terméket vagy szolgáltatást. Szintén jellemző, hogy a mindennapi működéshez vonnának be tőkét: 26 százalékuk készletet, alapanyagot szerezne be a források segítségével.

„A finanszírozás tekintetében a befektetők és a bankok is azokat az üzleti célokat preferálják, amelyek értékteremtésről szólnak, mint például a kapacitásbővítés, hatékonyságnövelés. Ahhoz azonban, hogy egy cég szintet lépjen, fejlődjön és akár nemzetközi szinten sikeres legyen, nem csak befektetésre van szükség, hanem a szakmai tudás is elengedhetetlen” – emelte ki Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Ez látszik a K&H felmérésének eredményeiből is: bár a legtöbben tőkét szeretnének bevonni a show-ban (61 százalék), alig vannak tőlük lemaradva azok, akik mentorálást, szakmai tudást várnak a Cápáktól (55 százalék). Ám a szereplés ennél még többet ad: sokan azért jelentkeztek a műsorba, hogy a televíziós szereplés segítségével ismertséget szerezzenek cégüknek, terméküknek (43 százalék) és olyanok is vannak, akik új üzleti kapcsolatokat remélnek tőle (40 százalék).

„Felmérésünk eredményeiből egyértelműen kitűnik, hogy a tőkebevonás mellett kiemelt jelentősége van a külső szakmai segítségnek. A K&H-nál, partnereinkkel együtt folyamatosan azon dolgozunk, hogy a K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalunkon mind a kezdő, mind a működő cégeknek segítsünk ebben szakmai és edukációs tartalmakkal, videókkal. A honlapon többek között finanszírozás és vállalkozásindítás témakörben kaphatnak az érdeklődők hasznos, praktikus tippeket. Megtudhatják például, hogyan készítsenek üzleti tervet vagy hogyan indítsák el saját webáruházukat” – tette hozzá Rammacher Zoltán.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 20., 12:40
2025. június 20-tól kedvezőbbé válik a részletfizetés. Az automatikus pótlékmentes részletfizetés összeghatára megduplázódott, már kétmillió forintos adótartozásig is kérhető. A Magyar Közlönyben megjelent az egyes adókötelezettségekről és egyes adótörvények módosításáról szóló törvény, amelynek számos szabálya már június 20-án hatályba lépett.
2025-06-20 19:05:00
Ötven százalékkal magasabb összegben vehetik igénybe a családok 2025. július 1-től a családi kedvezményt. Az emelés automatikus, teendőjük csak azoknak van, akik az adóelőleg-nyilatkozatban összegszerűen, és nem a gyermekek száma szerint kérték a kedvezményt.
2025-06-19 20:05:00
Március és május között országosan átlagban 5,8 százalékot lehetett alkudni az eladott lakóingatlanok árából, azonban a paneleknél tovább szűkült a vevők mozgástere – derül ki az OTP Ingatlanpont adataiból. A tavaszi hónapokban Budapesten tovább csökkent a rés a hirdetési és az eladási árak között, ami jól mutatja a lakáspiaci tendenciákat, hiszen közben a községekben továbbra is jelentős az alku lehetősége.

  Rovathírek: HIPA

Ismét bekerült Magyarország a legjobb befektetői megítéléssel rendelkező feltörekvő gazdaságok körébe, és a kelet-közép-európai térségben egyedüliként javította pozícióját a Kearney nemzetközi üzleti tanácsadó társaság új felmérése szerint – közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS