Krisán László: a siker furcsa állatfaj

2018. 11. 21., 13:42

Hinni kell magunkban, a kudarcokat a helyükön kell kezelni, az igazi sikerhez pedig elengedhetetlen az, hogy jól érezzük magunkat – hangzott el többek között a Fiatal Vállalkozók Hete budapesti rendezvényének panelbeszélgetésén, amelyen Krisán László, a Kavosz Zrt. vezérigazgatója és Majoros Péter előadóművész osztotta meg gondolatait a közönséggel.

Nincs olyan, hogy nincs

„Gyerek voltam, de tudtam azt, hogy baj van, zseton nélkül nevetnek csak majd rajtam” – idézte a beszélgetés elején Kerekes Péter moderátor Majoros Péter (Majka) régi slágerét. Szerettem volna olyat csinálni, amit szeretek, amiből jól élek és ami kimagasló – idézte fel Majoros Péter a vállalkozóvá válás nála „működő” motivációit. „Most olyasmi csinálok, amit akartam és jól is élek belőle – ez a létező legjobb kombináció.”

„A vállalkozóvá válás nálam egyáltalán nem volt tudatos” – kezdte egy „vallomással” Krisán László. A Kavosz Zrt. vezérigazgatója elmondta: nála a váltást Demján Sándor hozta el, aki közel húsz évvel ezelőtt szelíd erőszakkal vonta be az ingatlanügyletek világába. A sikerhez sok minden kell: az alapelvekhez való ragaszkodás mellett a nyelvtudásnak és a szerencsének is szerepe lehet – tette hozzá.

A 2003-as első Majka-album fél év alatt aranylemez lett. Mi a szerepük az ehhez hasonló fordulópontoknak? – hangzott a következő kérdés. Majoros Péter szerint minden ember életében adatik háromszor-négyszer olyan 15 perc, amikor bizonyítani kell, és amelyet jól kihasználva „lehetsz valaki”. De ezt a 15 percet fel kell ismerni, és ami nagyon fontos: a szívünk szerint kell dönteni. „Ha beleteszel apait-anyait, annak előbb-utóbb megvan a látszatja. Az én életemben a 2002-es Való Világ volt a nagy fordulópont, de ilyennek tekintem – többek között – a Dopemannel való szakítást is. Minden alkalommal kockázatot kellett vállalni, de mindig éreztem: őszinte, igaz döntéseket hoztam.”

A kudarcokból lehet és kell is tanulni, senki nem lehet jó üzletember, akit egyszer vagy kétszer nem ütött meg az élet – hangsúlyozta Krisán László, aki szerint a nagy trükk az, hogy miként vagyunk képesek újra talpra állni. „Gyáva népnek nincs hazája, az nem működik, ha az ember akarja is meg nem is.” A vezérigazgató Demján Sándor mondását idézte, aki szerint „nincs olyan, hogy nincs”. Ezt kell elhinni, az önsajnálat nem vezet sehova – tette hozzá.

Miben áll a siker?

Sikeresnek tartom magam, de ez mit sem érne, ha nem érezném jól magam – hangsúlyozta Majoros Péter. „Az én karakteremben pontosan az a bicskanyitogató, hogy látszik rajtam, hogy jól érzem magam. Sikeres, boldog, de elégedetlen vagyok” – magyarázta az előadóművész, felidézve: élete eddigi legnagyobb sikerének a március 17-i teltházas Aréna-beli koncertet tartja, de már másnap azon gondolkodott, hogyan tovább…

„A siker furcsa állatfaj” – mondta Krisán László, hozzátéve: az üzleti életben némileg mások a mértékek, mint az előadó-művészetben. Ha egy előadóművész „kiég”, akkor mindig van lehetősége „ugyanott” folytatni, az üzleti életben azonban egy kudarc után általában valami másba kell belekezdeni. A tanulság azonban mindkét esetben ugyanaz: új kihívást kell keresni, „egy bulit, amibe be tudsz szállni, és amiben jól érzed magad”.

A „Belehalok” című slágert már megjelenése előtt több évvel megírta, de csak a fia születése után állt minden össze – mondott példát Majoros Péter arra, hogy menyire fontos összetevője a sikernek az „emberi szempont”. Mentálisan rendben kell lenni, és hinni kell abban, hogy van igény arra, amit csinálunk – foglalta össze.

Mibe érdemes belevágni?

Majoros Péter „üzleti ideálja” egy olyan online vállalkozás, amely humán munkaerő nélkül is működik. Példaként a Holló Gábor által indított hírgyűjtő oldalakat (Hírkereső, Kapu) említette, amelyeknek működési költsége mindössze a bevétel 2 százaléka. Az általa üzemeltetett vendéglátó-ipari egységekben ugyanakkor mindennaposak a humánerőforrás-problémák – ismerte el az előadóművész.

„A vendéglátásban ma annyi esélyed van, mint egy lufinak a nyílzáporban” – szögezte le Krisán László, aki a következő öt évben „elengedne” minden humán erőforráshoz kötött vendéglátó-ipari vagy szolgáltató üzletet. A demográfiai helyzet miatt ez a probléma sajnos egyre súlyosabb lesz. A megoldást a digitalizáció és a robotizáció területén kell keresni, itt érdemes befektetni – adott tippet a Kavosz Zrt. vezérigazgatója.

A ma született gyerekek 30 százaléka olyan munkát fog végezni, ami ma még nem létezik – idézte a sokat hallott próféciát Majoros Péter, aki saját terveiből is elárult valamit: „az emberek mentális egészségének karbantartását” célzó projektek szerinte sikerrel kecsegtetnek.

Milyen mintát kövessünk?

„Sokan próbálnak olyan mintákat követni, amelyek nem jók – mondta Krisán László. – A mai fiatalokat rendkívüli módon befolyásolják az influenszerek, mi pedig alig értjük, miért.” Néhány év múlva persze ők is ugyanezt fogják érezni – a saját gyerekeikkel kapcsolatban. Ezeket a folyamatokat nem tudjuk befolyásolni, itt egyfajta „veszélyhelyzet” alakult ki.

„Az önmagunkba vetett hitünknél, a boldogságunk keresésénél nincs fontosabb. Érezzük jól magunkat!” – zárta a beszélgetést Majoros Péter.

Csaba Ferenc

A fotón (balról-jobbra): Kerekes Péter, Krisán László, Majoros Péter

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS