Szállítási teljesítmények: itt vannak a 2019-es adatok

2020. 03. 09., 10:45

2019-ben az áruszállításban az áruforgalom volumene (312 millió tonna) 2,1, teljesítménye (59 milliárd tonnakilométer) 1,5 százalékkal nőtt a 2018. évihez képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

A belföldi forgalomban a tonnakilométer-teljesítmény 2,8, nemzetközi viszonylatban 0,9 százalékkal bővült. Az áruszállítás összteljesítményéből a közúti 63, a vasúti 18, a csővezetékes 15, a belvízi szállítás 3,6 százalékkal részesedett olvasható a KSH „Szállítási teljesítmények, 2019. IV. negyedév” című kiadványában.

Közúti áruszállítás

2019-ben – az előzetes adatok szerint − a közúti árufuvarozási teljesítmény megközelítette a 37 milliárd árutonna-kilométert, a szállított mennyiség pedig meghaladta a 202 millió tonnát.

Vasúti áruszállítás

2019-ben a vasúti áruszállításban az áruforgalom volumene (53 millió tonna) a 2018. évihez képest 0,4 százalékkal emelkedett, a teljesítmény (11 milliárd tonnakilométer) 0,9 százalékkal nőtt. A belföldi forgalomban a tonnakilométer-teljesítmény 14 százalékkal csökkent, míg nemzetközi viszonylatban 4,5 százalékos bővülést mértünk az előző évihez képest.

Belvízi áruszállítás

A magyarországi belvízi kikötőkre vonatkozó adatok szerint a belföldi forgalom össztömege 34, a szállítási teljesítmény 16 százalékkal csökkent. A nemzetközi áruforgalomban viszont mindkét mutató növekedést mutatott 2018 éves adataihoz képest (26 és 32 százalék).

Személyszállítás

2019-ben a 2018. évihez képest a helyközi (belföldi és nemzetközi) személyszállításban az utasforgalom (621 millió fő) 2,2 százalékkal csökkent, a teljesítmény (31 milliárd utaskilométer) 2,8 százalékkal nőtt. Nemzetközi forgalomban az utaskilométer-teljesítmény 6,6, belföldön 0,8 százalékkal bővült. A személyszállítás összteljesítményéből az autóbuszé 45, a repülőgépé 30, a vasúté 25 százalékkal részesedett.

A helyi közösségi személyszállításban 2019-ben az előző évinél 0,6 százalékkal kevesebb, 2,1 milliárd utast szállítottak, 1,0 százalékkal kisebb teljesítmény mellett.

Repülőterek forgalma

2019-ben a Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma fennállása óta először haladta meg a 16 milliót (16,2 millió fő). Az utasforgalom 8,8, a járatszám 6,8 százalékkal nőtt.

A Debrecen Airport utasforgalma 2019-ben 57 százalékkal 601 ezerre, járatszáma 55 százalékkal 5,0 ezerre emelkedett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 10:10:00
A műszaki alkatrészekben található fém- és aranytartalom visszanyerése fontos feladata (lenne) az elektronikai hulladékkezelőknek világszerte, ugyanakkor az eljárás - például az arany esetében - nagyon környezetkárosító anyagokat igényel. Vagy legalábbis igényelt eddig. Kiderült, hogy egy élelmiszeripari melléktermék is alkalmas rá.
2024-03-01 15:10:00
2024. március 3-án (vasárnap) 9 órától 21 óráig a NAV háttérrendszerének karbantartása miatt a NAV webes felületei és a NAV-Mobil applikáció egyes szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS