KSH: 6,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2018-ban

2019. 02. 21., 11:00

A kiskereskedelmi üzletek forgalma tavaly decemberben a nyers adat szerint 3,7 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. 2018-ban a forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított és a nyers adatok szerint egyformán – 6,0 százalékkal nagyobb volt az előző évinél – erősítette meg csütörtökön második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal.

Az előző évben a nyers adat szerint 5,4, a naptárhatástól megtisztítva 5,7 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4 százalékkal nőtt a forgalom az előző évhez képest,  a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 9,1, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,4 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.

A második becslés adatai megegyeznek az első becslésben közöltekkel.

Tavaly decemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene nem változott a naptárhatástól megszűrt adatok szerint. Az élelmiszer-kiskereskedelem 79 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 0,9 százalékkal nőtt, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,2 százalékkal csökkent.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 8,0 százalékkal emelkedett. Növekedtek az eladások a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (8,5 százalék), iparcikk jellegű vegyes (8,4 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (6,8 százalék), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (5,3 százalék). Ezzel szemben csökkent a forgalom volumene  a használtcikk- (-3,6 százalék), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben (-1,5 százalék).

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,9 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 30,8 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó trendet.

Az üzemanyagtöltő állomások forgalma 4,9 százalékkal nőtt.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 3,5 százalékkal emelkedtek.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1141 milliárd forint volt decemberben.

Az országos kiskereskedelmi forgalom 46 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 42 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 12 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS