Használtautó-piac: 14 éves és 220 ezer kilométert futott „az átlagos benzines”

2025. 10. 28., 15:05

2025. szeptemberben a hazai használtautó-piacon kínált személygépkocsik 38,3 százalékát hirdették 2,5 millió forint alatt, 26,8 százalékuk a 2,5–5 millió forint közötti, 21,6 százalékuk az 5–10 millió forintos, 13,4 százalékuk a 10 millió forint fölötti árkategóriába tartozott a használtautó.hu és a KSH szeptemberi jelentése szerint.

Tavaly szeptemberhez viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 3,4 százalékponttal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,8 százalékponttal nőtt. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 2,3 százalékkal, a 10 millió forint feletti hirdetések aránya több mint 0,3 százalékponttal emelkedett.

Az összes hirdetést figyelembe véve idén szeptemberben a kínálati átlagár 5,6 millió, az előző év azonos időszakában pedig 5,4 millió forint volt.

A használtautó-piac internetes hirdetései szeptemberben csaknem 50 százalékban (53 730 darab) benzinmeghajtású, 40,9 százalékban (44 460 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibridmeghajtású gépkocsik (benzin és dízel együttesen) 4,1 százalékban (4520 darab), az elektromosok 5,3 százalékban (5710 darab) szerepeltek a felhozatalban.

2024 szeptemberéhez képest 690-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető. A használtautó.hu kínálatában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 33,4 százalékkal, a hibrideké 4,4 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 4,2 százalékkal nőtt, a benzinmeghajtásúaké 0,7 százalékkal, valamint a dízelmeghajtású autók száma 1,3 százalékkal csökkent.

A dízelmeghajtású autók 41,9 százalékkal többet, 220 ezer kilométert futottak, mint a benzinmeghajtásúak, amelyek átlagosan 155 ezret. A meghirdetett benzines autók átlagosan 13,9, a dízeles autók 12,2 évesek voltak. A dízeles személygépjárművek átlagéletkorában egy év alatt 1,7 százalékos emelkedés, míg a benzinesek esetén stagnálás volt megfigyelhető.

A használt autók között a hibridgépjárművek a legdrágábbak, átlagáruk szeptemberben: 12,06 millió forint volt, egy év alatt 0,3 százalékkal csökkent. Ezzel párhuzamosan az elektromos gépjárművek ára egy év alatt 7,1 százalékos csökkenést mutatott. A dízelüzemű autók átlagosan 5,7 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek.

Egy benzines autó minden egyes évvel 6,9 százalékot veszít az értékéből, míg a dízelesek esetében a csökkenés 7,8 százalékos. Az elektromosok személygépjárműveknél 8,0, a hibrideknél 6,3, százalék az évenkénti átlagos árcsökkenés, emellett minden megtett ezer kilométer 0,2 százalékkal mérsékli a gépjárművek árát.

A használtautó.hu adatai szerint az autó értékét a hengerűrtartalom 100 köbcentiméteres növekedése 3,3 százalékkal, a teljesítmény 10 kilowattos emelkedése pedig 3,7 százalékkal növeli. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS