GKI: februárban kissé romlott a fogyasztói bizalom

2021. 02. 15., 13:30

A GKI fogyasztói bizalmi index a januári 5,5 pontos emelkedést követően februárban 1,1 ponttal csökkent, mínusz 34,9 pontra – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.

A csökkenéssel a mutató a mélypontot jelentő áprilisi zuhanásának még 40 százalékát sem dolgozta le, a februári érték jóval elmarad a válság óta elért júliusi csúcsától, ami mínusz 26,9 pont.

A kutatóintézet ismertetése szerint februárban a lakosság pénzügyi helyzetét és megtakarítási lehetőségét rosszabbnak, a munkanélküliséget és a magyar gazdaság helyzetét viszont jobbnak látta, mint januárban. A fogyasztók tehát saját pénzügyi helyzetüket az előző hónaphoz képest romlónak tartották.

A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése január után februárban is javult. Áprilisban a munkanélküliségtől való félelem a legnagyobb mértékben erősödött, a nyári javulást ősztől a félelem újabb terjedése követte. Ez februárban örvendetes módon csökkent, de így is csak jóval az átlag alatti mértékben mérséklődött áprilisi megugrásához képest.

A GKI közölte: a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességét januárban jelentősen javulónak érezte, ez azonban most februárban az őszre jellemző szint alá esett. Erősödtek az inflációs várakozások, bár nem érték el a decemberi szintet. Erősen romlónak érezte a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét.

Az adatfelvétel módszerét 2021. januártól ismét változtatni kellett, a személyes interjúk helyett újra online felmérésre kellett átállni – közölte a GKI. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS