Rengeteg új munkahelyet teremthet, ha a Kínával kötött megállapodás nyomán a fejlesztések megvalósulnak – erről beszélt Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar-Kínai Tagozatának elnöke az M1 csatorna vasárnap reggeli műsorában.
A szakembert annak kapcsán kérdezték, hogy a magyar-kínai kapcsolatok további fejlesztését szolgáló, ötpontos tervben állapodott meg szombaton Pekingben Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és kínai kollégája, Vang Ji.
Nádasi Tamás kiemelte: légiközlekedés nélkül nem működik az együttműködés. Jelenleg csak egy járat van Peking és Budapest között. Ezen túlmenően heti három járat lesz Budapest és Sanghaj között, de további lehetőségekről is tárgyalnak. A szakember szerint fontos lenne belső Kína, vagy Dél-Kína becsatolása.
Szintén a Kínában kötött megállapodás nyomán Nádasi Tamás szerint Magyarország logisztikai bázis is lehet. Úgy értékelt, ha kisebb összeszerelési üzemek is létesülnek, Magyarország logisztikai szempontból olyanná válhat, mint Dubaj.
Nádasi Tamás kiemelte a vízügyi együttműködést is. Szerinte ennek azért van nagy jelentősége, mert Kína a vízügyben még nem jár az élen, Magyarországnak viszont ez komoly erőssége. A magyar tudást szeretnék exportálni kínai segítséggel – ismertette a szakember, aki szerint a migráció megelőzésében is segít, ha például afrikai országoknak vízügyi segítséget nyújt az ország. (MTI)
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.