Egyre lassul a használtautó-import

Egyre lassul a használtautó-import
2022. 11. 04., 10:18

2022 októberében éves mélypontjára került a Magyarországon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9 624 volt, ami több mint 20 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 12 040 darabtól.

Az év első öt hónapjában a behozatali számok még rendre jóval a tavalyi értékek felett álltak: május végére a használtautó-import több mint 14 százalékkal múlta felül a tavalyi hasonló értéket. Júniustól azonban fordulat történt, a nyár kezdete óta a volumenek immár rendre elmaradnak az előző év értékeitől, és október végére az idei előny teljesen elolvadt: tíz hónap adatai alapján az itthon forgalomba kerülő importált autók mennyisége immár egy százalékkal el is marad a tavalyi szinttől.

„Az év első felében az aktív használtautó-import részben az alkatrészhiánytól szenvedő újautó-piacról átáramló keresletnek volt köszönhető – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Azóta azonban ez a beszerzési forrás is jelentősen beszűkült. Az új autók hiánya miatt a nyugati piacokon is jelentősen drágultak az elérhető használt járművek, amelyeket ráadásul a magyar vásárlók számára a 400 forint feletti euróárfolyam is tovább drágít. Ugyanakkor a következő hónapok problémáját jelenleg nem a kínálati, hanem a keresleti oldalon látjuk. A kereskedők a romló feltételek ellenére is képesek behozni autókat, ám a megélhetési és rezsiköltségek egyelőre kiszámíthatatlan mértékű emelkedése miatt a piacon a vásárlói érdeklődés visszaesése tapasztalható, ami a JóAutók.hu oldalain mutatkozó keresésszámok csökkenésében is megmutatkozik.”

A JóAutók.hu várakozása szerint a piac újbóli élénkülésére jövő tavaszig várni kell. Ez azt is jelenti, hogy a következő hónapokban tovább stagnál majd a piac. Ezért immár az is esélytelennek látszik, hogy az év egészében a behozott használt autók száma eléri a tavalyi 132 ezres szintet.

Eközben a hazai autópark másik fontos forrásának számító újautó-piac is újabb mélyrepülésbe kezdett: az októberben eladott 8 260 új személyautó 12,3 százalékkal volt kevesebb, mint a szeptemberi értékesítés számai. Mindez azt jelenti, hogy lassabban cserélődik, ezért ismét gyorsuló ütemben öregszik a hazai autópark, amelynek átlagéletkora idén év elején elérte a 15 évet. Ez az érték tíz évvel korábban még 12 év alatt volt.

A használtautó-import mennyisége az év eddigi tíz hónapjában összesen 108 918 volt, ami egy százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában regisztrált 110 013 darabnál. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 94 028 volt, ami 9,3 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 103 691-es értéktől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS