Új autó vásárlását tervezi minden harmadik magyar autós, tízből 7 megkérdezett 5 éven belül cserélné le a gépkocsiját – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 járművezetővel készült kutatásából.
A magyar autósok 70 százaléka 5 éven belül lecserélné a gépkocsiját. A legtöbben továbbra is benzines járművet választanának a hazai autóhasználók körében végzett reprezentatív kutatásunk szerint. Ez az arány azonban az előző évhez képest 7 százalékponttal csökkent. Ugyancsak enyhül az érdeklődés a dízelautók iránt. 2020-ban a válaszadók 12 százaléka, tavaly már csak 8 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy legközelebb gázolajos kocsit venne.
Nem meglepő, hogy az ár a leginkább meghatározó döntési szempont, de számítanak a gyártó termékeivel kapcsolatos korábbi tapasztalatok, a biztonság és a gazdaságos üzemeltetés is. A válaszadókat leginkább a korrekt szervizdíjak és a hűségprogramok motiválnák arra, hogy elkötelezettek maradjanak az adott márka iránt.
A következő autóvásárlást a hazai vevők többsége saját forrásból fedezné. Aki nem, az elsősorban banki hitelt venne fel, vagy családhoz, illetve baráthoz fordulna kölcsönért. A 20–29 éves korosztály 32 százaléka akár egy évet is várna a kiválasztott új járműre, míg a 30–60 évesek kevesebb mint 20 százaléka lenne csak ilyen türelmes.
Az idősebbek többsége inkább készleten lévő gépkocsit választana, vagy valamilyen kompenzációt kérne a hosszú várakozási időért cserébe. Ebből is látszik, hogy döntő különbségek vannak egyes vásárlói csoportok preferenciái között.
Egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer, valamint a folyamatok optimalizálása, és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a széles skálán mozgó igényeket megfelelően ki tudják szolgálni
Használtautók esetén a válaszadók közel kétharmada a garantált futásteljesítményt nézi, ami összhangban van azzal, hogy elsősorban hivatalos autókereskedésből vásárolnának ilyen gépjárművet. A kereskedőktől elsősorban széles járműválasztékot, a régi gépkocsi beszámítását és a korábbi balesetek és javítások transzparens bemutatását várják el.
A válaszadók döntő többsége még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.
Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez is fontos azonban, hogy a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert üzemeltessenek, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását.
E-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya, akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.
A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (ezt 71 százalékuk említette), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei. Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv, a lassabb töltési idő, és a jármű gyorsan csökkenő értéke miatt is.
A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64%), az adó- és illetékkedvezményekkel (44%), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.
Günzer Tamás idén harmadik alkalommal került a jelöltek közé, így 24 év után ismét villányi borász nyerte a díjat.
Lezárultak a Paks II. Atomerőmű résfalazási munkálatai. A terület előkészítése folytatódik, jelenleg a talajszilárdítást végzik az építési területen.