A járvány kitörése óta nem hoztunk be ennyi használt autót

2021. 10. 04., 12:15

Szeptemberben 12 648 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly szeptemberi szinthez képest 6 százalékos, az előző hónaphoz képest pedig 16 százalékos növekedést jelent. 2020 februárja, vagyis a koronavírus-járvány kitörése óta nem tapasztalhattunk ekkora forgalmat a használtimportban.

„A használtautó-behozatal felfutásában a korábbi utazási korlátozások feloldása mellett jelentős szerepe van az újautó-kínálat visszaesésének is – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Egyre súlyosabb chiphiánnyal szembesül a piac, ami a gyártásban hosszabb-rövidebb leállásokat, a megrendelések teljesítésében pedig jelentős határidő-növekedéseket jelent. A hazai újautó-eladások ennek hatására az elmúlt hónapban már 17 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi mennyiségtől, a vásárlók egy része pedig új autó helyett inkább gyorsan elérhető használt autót keres magának.”

Az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. Április óta a piac szereplői fokozatosan hozzák be a lemaradást. Az újautó-eladásoknál jelentkező problémák egy ideig biztosan fennmaradnak, így az importált használt autók mennyisége a JóAutók.hu előrejelzése szerint az év hátralévő részében is magas szinten marad, vagyis idén jó eséllyel a tavalyi 130 400-nál több használt autó áramlik majd be az országba.

„Az újautópiac lassulása és a használtimport felfutása ismét kedvezőtlen irányba változtathatja a hazai autópark összetételét, mivel a behozott használt autók közel kétharmada legalább 10 éves. Az ennek a korcsoportnak megfelelő műszaki állapotú autók ismét fokozódó beáramlása környezetvédelmi szempontból is aggályokat vet fel, ami a jelenlegi intézkedéseken (konkrétan hat évnél vagy 160 ezer kilométernél többet futott behozott autók idéntől kötelezővé tett környezetvédelmi vizsgáján) túl esetleg további adminisztrációs korlátozásokat is szükségessé tehet” – tette hozzá Halász Bertalan.

A használtautó-import mennyisége az év eddigi nyolc hónapjában összesen 97 973 volt, ami mindössze 1 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 98 921 darabtól. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 94 104 volt, ami az év első felében tapasztalt felfutás miatt még mindig 4,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 90 104-es értéket. A harmadik negyedévben ugyanakkor az újautó-eladások száma 14 százalékkal alakult a tavalyi hasonló időszakban regisztrált szint alatt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 17., 16:05
A nyár nemcsak a pihenés, hanem a munkavégzés rugalmasabb formáinak időszaka is. Egyre többen dolgoznak görög szigeteken, a horvát tengerpartokon vagy éppen a Balaton mellett – hívhatjuk őket akár digitális nomádnak is, magyar céges státusszal. De tényleg működik ez szabályosan, vagy inkább adó- és tb-kockázatot húzunk magunkra? A kérdésre a Niveus szakértője válaszol.
2025-07-18 18:15:00
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  Rovathírek: HIPA

Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS