A hazai vállalatok többsége nem változtat a meglévő irodaterületén

2021. 04. 28., 16:00

A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások 92 százaléka nem tervez változtatni a meglévő területén, 3 százalékuk csökkenteni és 5 százalékuk növelni tervezi – derül ki a GKI legfrissebb kutatásából.

A GKI kutatásában – amit 969 (nem multinacionális) vállalat megkérdezésével készített – azt vizsgálta, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet.

A válaszok alapján egy átlagos magyar, nem multinacionális vállat 129 négyzetméter irodaterülettel rendelkezett 2021 márciusában. A mikrovállalkozásoknál az átlag 66 négyzetméter, a kisvállalatoknál 140 négyzetméter, a középvállalatoknál 298 négyzetméter, a nagyvállalatoknál pedig 509 négyzetméter. Az irodaterület kétharmada a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada bérelt.

A kutatás szerint a következő 1 évben a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94 százaléka nem tervez változtatni a meglévő bérleményén, 4 százalékuk tervezi csökkenteni és csupán 1 százalékuk tervezi növelni.

A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92 százaléka nem tervez változtatni a meglévő területén, 3 százalékuk csökkenteni és 5 százalékuk növelni tervezi azt. Ez azt is jelzi, hogy a járvány után a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS