A használtautó-import 18 százalékkal esett vissza az idei első negyedévben

2021. 04. 06., 13:00

Idén márciusban a DataHouse adatai szerint 10 512 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavaly márciusi 11 778 darabhoz képest 11 százalékos visszaesést jelent. Az első negyedévben összesen 30 971 használt személyautót hoztak be az országba, ami 18 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől.

A behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka: a Volkswagen (10,6 százalék), az Opel (10,0 százalék) és a Ford (9,7 százalék) gyártmányai teszik ki.

„A koronavírus-járvány kitörése hosszú, virágzó időszaknak vetett véget az import használtautók piacán – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Míg a járvány kitöréséig negyedévenként rendre közel 40 ezer használt személyautó özönlött be az országba, azóta mintegy 20 százalékkal lett alacsonyabb az átlagos negyedéves forgalom. A legnagyobb visszaesés közvetlenül a járvány kitörését követően, a szigorú lezárások idején következett be, ekkor 27 ezer körüli értékre zuhant a második negyedéves érték. Az ezt követő szabadabb nyár csaknem 34 ezer példányig húzta vissza a forgalmat. A járvány második hullámának kialakulása óta a negyedéves behozatal volumene 31-32 ezer példányt tesz ki.”

Bár a JóAutók.hu februári felmérésének adatai szerint piac szereplőinek közel kétharmada arra számít, hogy az autópiac működése legkésőbb nyárra visszatérhet a régi kerékvágásba, szinte biztosnak látszik, hogy a korábbi, 40 ezret ostromló negyedéves szintektől akár évekre elbúcsúzhatnak a kereskedők. A honosítási szabályok idei szigorítása ugyanis épp a behozatal törzsállományát kitevő idős használt autók forgalomba helyezését nehezíti meg. Emellett az euró árfolyamának tartósan 360 forint feletti szinten ragadása érezhetően megdrágítja a használtimportot, ami szintén sokak kedvét elveheti ezeknek a járműveknek a vásárlásától.

A JóAutók.hu előrejelzése szerint amennyiben a következő hónapokban megvalósul a gazdaság és a társadalmi élet fokozatos nyitása, éves szinten 130-135 ezer használt autó importjára számíthatunk idén, vagyis a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot.

Miközben a használtautó-import mértéke az idei év első három hónapjában összesen 30.971 darab volt, ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 32 194 volt, ami csupán 1,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 32 668-as értéktől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS