Szeptembertől egy BKK-vonaljegy 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a 10-es gyűjtőjegy 4000 forint lesz, a bérletek ára nem változik. Jelenleg 350 forintba kerül a vonaljegy, és 3000 forint a gyűjtőjegy ára.
„Meg kell emelnünk a BKK-vonaljegyek árait, hogy a bérletekét ne kelljen, és biztonságban legyen a budapesti közösségi közlekedés” – írta Karácsony Gergely főpolgármester pénteken a Facebook-oldalán.
Hozzátette: a vonaljegyek ára tíz éve változatlan, a MÁV, a Volán és számos nagyváros már árat emelt az elmúlt hónapokban. Kitért arra, hogy jelenleg a magyar városok közül Budapesten az egyik legolcsóbb a vonaljegy.
Közlése szerint azért emelték a jegyárat, hogy arra ösztönözzék az embereket: alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek, és ha már bérletük van, még többet használják a közösségi közlekedést.
A jegyáremeléssel kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt közölte, hogy az elmúlt évek gazdasági folyamatai, az energiaárak drasztikus emelkedése és az általános infláció miatt vált szükségessé ez a lépés.
A Covid-járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, de összességében jelentősen csökkent a BKK jegyárbevétele az elmúlt négy évben: 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, miközben az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek. 60 milliárd forinttal került többe a fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt. (MTI)
Globális fordulat zajlott le a működőtőke áramlásban, már nem nyugati, hanem keleti eredetű a legtöbb új technológia és befektetés, és ebből a folyamatból kimaradni történelmi vétek volna – jelentette ki Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a Kossuth Rádióban.
Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök- vezérigazgatója Kádár Andrea Beatrix, az Országos Atomenergia Hivatal elnöke társaságában adott tájékoztatást az Országgyűlés Fenntartható Fejlődés Bizottsága tagjainak február 12-én a Parlamentben.