2690 millió euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a III. negyedévben

2022. 11. 30., 10:10

2022 III. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 25, importja 16 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az aktívum 2690 millió euró volt, 845 millió euróval több a 2021. III. negyedévinél. Az előző negyedévhez mérten az export 15, az import 9,0 százalékkal, a többlet pedig 574 millió euróval növekedett – tájékoztatott a KSH.

2022. III. negyedévben az export értéke 7,9 milliárd euró (3,2 ezer milliárd forint), az importé 5,2 milliárd euró (2,1 ezer milliárd forint) volt. A szolgáltatás-külkereskedelem aktívuma 2690 millió eurót (1,1 ezer milliárd forintot) tett ki.

A szolgáltatáscsoportok közül a szállítási szolgáltatások 1 milliárd euróval, a turizmus 983 millió euróval, a bérmunka-szolgáltatások pedig 335 millió euróval járultak hozzá a 2022. III. negyedéves aktívumhoz.

Szolgáltatásexportunk 65, -importunk 72 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolítottuk le, ebben a viszonylatban 1,4 milliárd eurós többlet keletkezett. Első számú partnerünk továbbra is Németország, mellyel az összforgalom 19 százalékát bonyolítottuk le. A második legfontosabb Amerikai Egyesült Államok 8,3, míg a harmadik helyen álló Ausztria 8,0 százalékkal részesedett a kereskedelemből.

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 39 százalék (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 21 százalék) volt, ezt követte a szállítási szolgáltatások 30, majd a turizmus 23 százalékos részesedéssel. Import tekintetében a legkiemelkedőbb szintén az üzleti szolgáltatások részaránya volt 53 százalékkal (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 30 százalék), miközben a szállítási szolgáltatások 26, a turizmus 16 százalékkal részesedett a teljes importforgalomból.

2022. III. negyedévben az egy évvel korábbihoz képest a szolgáltatásexport euróban számított értéke 25 százalékkal (forintban 43 százalékkal), az importé 16 százalékkal (forintban 33 százalékkal) nőtt. Az aktívum 845 millió euróval (432 milliárd forinttal) meghaladta az előző év azonos időszaki többletet. Az aktívum jelentős növekedése elsősorban a szállítási szolgáltatások és az üzleti szolgáltatások egyenlegének 451 és 219 millió eurós javulásával magyarázható.

Aktívumunk az európai uniós forgalomban 56 százalékkal, 494 millió euróval vált kedvezőbbé, melyhez jelentősen hozzájárult két kiemelt partnerünkkel, Németországgal és Ausztriával folytatott kereskedelmünk egyenlegének 125 és 120 millió euró értékű javulása. Az EU-n kívüli országok esetében a többlet 351 millió euróval, 37 százalékkal emelkedett. A legnagyobb értékű, 114 millió eurós egyenlegjavulást az Amerikai Egyesült Államok viszonylatában regisztrálta a statisztikai hivatal. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS