Egy tanulási rendszer, amely harcba száll egy fenntarthatóbb jövőért

2020. 12. 04., 17:45

A koronavírussal vívott háború mellett egy ideje háttérbe szorult a környezetünk védelméért folytatott küzdelem. Azonban a helyzet egyre inkább aggasztó. A tudatlanság és az emberi felelőtlenség súlyos károkat okoz ma is, ezt az is bizonyítja, hogy a világ erdőterületei évente Izland méretével csökkennek. Ahhoz, hogy visszaállítsuk az elmúlt évtized erdőírtásait, az elkövetkező 10 évben évente legalább 4 milliárd fát kellene ültetnünk.

David Attenborough legújabb filmje, az „A life on our planet” kendőzetlenül rámutat jelenlegi létezésünk komoly problémáira. Felvázolja jelenünket és várható jövőnket is. Egy olyan jövőt, ami elég komor képet mutat – írja Fazekas László (Games for Business).

Ezek, a filmben is megjelenített és fenyegető problémák nem csupán unokáink, de a mostani generációk jövőjét is veszélyeztetik. Ezért most kell cselekednünk, különben késő lesz. A fenntartható jövőért egyéni szinten is nagyon sokat tehetünk, annál is inkább, hiszen mind részesei vagyunk annak az összetett rendszernek, amelyet ökoszisztémának nevezünk.

Az mára már mindenki számára egyértelművé vált, hogy egy központi, mindenkire kötelező jelleggel vonatkozó megoldásra nem számíthatunk. A vállalatok kezében azonban számos eszköz van, amellyel tehetnek egy zöldebb jövőért. Nem beszélve arról, hogy a vállalatok által közvetített üzenet emberek millióihoz jut el. Ez az üzenet, miért ne szólhatna arról, amire a környezetünknek a leginkább szüksége van?

Ilyen megoldás lehet például a digitális technológia integrálása a meglévő vállalati folyamatokba, amely jelentősen csökkentheti a cég ökológiai lábnyomát. A digitalizációnak köszönhetően egyrészt megszabadulhatunk a temérdek mennyiségű papírtól másrészről pedig mérsékelhetjük széndioxid-kibocsátásunkat is. Ezáltal pedig csökkenthetjük utazási költségeinket, hiszen ma már virtuálisan is bármikor kapcsolatba léphetünk egymással és hozzáférhetünk a szükséges információhoz.

A számtalan folyamat mellett a tanulási folyamatok is egyre inkább digitalizálódnak. Ebben pedig a Games for Business csapata nyújt segítséget a vállalatoknak. Céljuk a kezdetektől fogva az, hogy szerethető élménnyé tegyék a tanulást. Mától pedig a fenntartható jövőért folytatott harcból is kiveszik a részüket.

„Az élményteli tanulás mellett legújabb fejlesztésünknek köszönhetően a munkáltatók és munkavállalóik hozzájárulhatnak az elmúlt évtizedek hatalmas erdőirtásának visszaállításához. A digitális oktatással kíméljük környezetünket, a rendszerünkön keresztüli tanulással pedig igazi fákat ültethetnek Ügyfeleink” – mondja Vendler Balázs, a cég ügyvezető igazgatója.

Digitális rendszerük felhasználói a tanulásukkal gyűjtött pontjaikkal segítenek a virtuális fák növekedésében és az erdők gyarapításában, nem csak tanulási rendszerükben, hanem a való életben egyaránt. A Games for Business minden egyes a rendszerben képzett, tanított kolléga utána valóban elültet egy fát. Kitűzött céljuk, hogy az elkövetkező 3 év alatt legalább 100 ezer fát ültessenek el ügyfeleik segítségével.

Ily módon a vállalatok kezébe adják a lehetőséget, hogy hatékonyabbá tehessék képzési folyamataikat és lépjenek egy nagyot a vállalat, a munkatársak fejlődése és a környezet érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS