A számlanyitás olyan egyszerűvé válik, mint a szelfizés

2021. 02. 23., 12:15

Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének. Az online számlanyitás ezen formája mérföldkő a digitális bankolásban, mivel mindösszesen mobiltelefon, internetkapcsolat, kamera, lakcímkártya és személyi igazolvány vagy útlevél kell hozzá.

A KSH adatai szerint ma Magyarországon 100 lakosra összesen 130 mobilelőfizetés jut, ami tükrözi a lakosság mobilhasználati szokásait. Csak a K&H-nál napi szinten 570 ezer ügyfél intézi pénzügyeit digitálisan.

A most bevezetett fejlesztésnek köszönhetően alkalmazáson keresztül nyitható új bankszámla, nem szükséges személyesen megjelenni az ügyfélponton. A számlanyitáshoz csak 3 személyes adatra, 2 igazolványra és egy szelfire van szükség. A számlanyitástól a bankkártya használatbavételéig tartó folyamat a korábbi, piacon jellemző átlagos 5 napról lerövidül, az ügyfélazonosítással együtt percekben mérhetővé válik.

Mivel a K&H ügyfélpontjain országszerte legalább napi egy új számlát nyitnak, így az online megoldással több tízezer ember élete válik egyszerűbbé.

„Eleanor Roosevelt mondta azt, hogy a racionális élethez vezető első lépés az egyszerűség. Mi a végtelenségig egyszerűsíteni szeretnénk a hétköznapi életet olyan innovatív lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthatunk meg a felhasználóknak, és nem utolsó sorban biztonságot is teremtünk. A K&H ezért egy olyan folyamatot hozott létre, ahol a számlanyitás ezután olyan egyszerű lesz, mint egy szelfit csinálni” – mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője.

Hozzátette: A számlanyitást követően a Bank rendszere létrehozza a digitalizált bankkártyát, így az azonnal használható POS-terminálokon mobiltárcás, azaz okostelefonos fizetésre. Emellett az újdonság egyik fő célja, hogy az online számlanyitást követően azonnal elérhetővé váljon a lehető legtöbb szolgáltatás.

Az első benyomás a legfontosabb

A lakosság mobilhasználati szokásai egyre inkább abba az irányba terelik a neobankok, bigtechek, fintechek mellett a hagyományos pénzintézeteket is, hogy minél korszerűbb, digitális megoldásokat hozzanak az ügyfeleknek már a banki kapcsolat elejétől kezdve. Sőt, az emberek 16 százalékának a jobb internetbank és fejlettebb digitális szolgáltatások kifejezetten motiváló tényezők a bankválasztásban és akár a bankváltásra is.

„A számlanyitás az első olyan ügyfél-bank kapcsolódási pont, melyben az utolsó lépést a számlanyitónak kell megtennie. A digitális mindennapokban az ügyfélélmény az egyik legfontosabb megkülönböztető tényező a piacon, ezért kiemelten fontos, hogy ezen a ponton is olyan digitális élményt nyújtsunk, hogy a folyamat sikerrel záruljon” – tette hozzá Németh Balázs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS