Svédasztalra és szabadidős programokra vágynak a magyarok a hazai szállodákban

2021. 05. 06., 11:30

A magyarok közel fele hazai szállodában üdülne a koronavírus-korlátozások feloldása után – mutat rá a Danubius Hotels és Opinio piackutató friss, reprezentatív felmérése. Legjobban egy tóparti pihenésre, egy új város felfedezésére és egy étteremre vágynak a nyaralást tervezők. A hotelek által nyújtott élmények közül leginkább a svédasztalt, a teljeskörű kiszolgálást, valamint a szabadidős programokat és a szórakozási lehetőségeket várják a válaszadók. A Danubius Hotels május 13-án nyitó vidéki szállodáiban az igényekre reagálva rugalmas foglalással, kedvezményekkel és bajnoki fogadtatással készülnek: díjmentes korai érkezéssel, meglepetés szobai bekészítéssel, helyi programokkal, és olimpiai bajnokokkal fogadják az első vendégeket.

Magyarországon a lakosság negyede (27 százalék) üdült rendszeresen szállodában az elmúlt 3 évben, tavaly pedig minden tizedik megkérdezett a járványveszély miatt döntött úgy, hogy a külföldi pihenés helyett egy belföldi hotelt választ a kikapcsolódáshoz. A felmérés szerint jelenleg már a magyarok 43 százaléka tervezi, hogy hazai szállodában üdül a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korlátozások feloldását követően.

A veszélyhelyzet következtében sokáig nélkülözött szállodai élmények közül leginkább a helyi és nemzetközi fogásokat kínáló svédasztalt várják a magyarok (41 százalék), de nagy arányban hiányolják már a teljeskörű kiszolgálás kényelmét (32 százalék), valamint a hotelek által nyújtott programokat és szórakozási lehetőségeket (30 százalék) is.

Az első idei nyaraláskor legjobban arra vágynak honfitársaink, hogy megpihenjenek egy tóparton (48 százalék), felfedezzenek egy új várost (44 százalék), beüljenek egy étterembe (38 százalék), igénybe vegyenek egy wellness szolgáltatást (38 százalék), valamint együtt koccintsanak a barátokkal (31 százalék).

A válaszadók döntő többsége (83 százalék) elsősorban az interneten néz utána a szabadidős programoknak, de sokan spontán (42 százalék), vagy ismerősök ajánlásai alapján (31 százalék) választanak szabadidős tevékenységet. Minden ötödik nyaraló viszont (18 százalék) a hotel recepcióján is érdeklődik a lehetőségekről.

Az idei nyaralást a magyarok a családdal (43 százalék) vagy a párjukkal kettesben (31 százalék) kívánják eltölteni, viszont alig akadnak olyanok, akik a rég nem látott családtagokkal (2 százalék) pótolnák be az elmaradt üdüléseket. A megkérdezettek ötöde (19 százalék) nem tervez nyaralást az idei évben. 

„Mind a tapasztalataink, mind a kutatás azt mutatják, hogy hatalmas az igény a magyar lakosság részéről, hogy végre kimozduljanak otthonról, és újra felszabadultan, kényelmes körülmények között pihenhessenek, ismét belevethessék magukat az életbe. A május 13-án megnyíló vidéki szállodáinkban is ennek megfelelően biztonságos körülmények között, a tőlünk megszokott vendégszeretettel, helyi programokkal, ráadásul igazi bajnoki fogadtatással várjuk vendégeinket” – mondta Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója.

A Danubius Hotel Bük és Danubius Hotel Marina szállodákba, a nyitás hetén érkezőket díjmentes korai érkezéssel, meglepetés szobai bekészítéssel, a nyitási napon háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázókkal fogadják a szállodákban, közös fotózással és játékkal.  A Danubius Hotel Rába továbbra is fogad vendégeket és csatlakozik a májusi kampányhoz – meglepetés bekészítéssel, ingyenes korai érkezéssel, várja vendégeit ebben az időszakban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS