A Maserati MC20-as modelljét választották 2021 legszebb szuperautójának

2021. 01. 27., 18:00

A Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon (Festival Automobile International) a Maserati MC20 modellje nyerte el a 2021 legszebb szuperautójának járó díjat („most beautiful supercar of the year 2021”). A sportautót tavaly szeptemberben, Modenában, az MMXX nemzetközi autóshow-n mutatta be a gyártó a nagyközönségnek.

Klaus Busse, a Maserati vezető tervezőjeaz elismerés kapcsán úgy fogalmazott: „Hatalmas megtiszteltetés számunkra ez a jelentős szakmai díj, mely egy teljes csapat elkötelezett, szívvel-lélekkel végzett munkájának elismerése, hiszen egy olyan különleges autót alkottunk meg, amely új fejezetet nyit a Maserati történetében.”

A torinói Centro Stile Maserati tervező központjában megálmodott MC20 stílusa az eleganciát, az egyéniséget és a sportosságot hivatott ötvözni, és ezzel egy teljesen új korszakot nyit a szigonyos márka életében. A gyártó ugyanis ezzel a modellel tér vissza a szuper sportautók szegmensébe, egy olyan csúcsteljesítményre képes járművel, amelynek megalkotásához a legújabb technológiai innovációkat és merész műszaki megoldásokat alkalmazták.

Az MC20 az egyedülállóan olaszos karaktert testesíti meg. Formaterve ízléses, letisztult, és túlzások nélküli, a Maserati modellekre jellemző időtálló stílusjegyekkel.

A sallangmentes és elegáns vonalvezetés minden elemében a sportosságot hangsúlyozza: az autó karosszériája egy igazi műalkotás, mely a csúcstechnológia színtiszta koncentrációját rejti. Az MC20 formaterve az ellentétek tökéletes harmóniájára törekszik, a mérnöki csúcsteljesítmény és az aprólékos tervezés ideális keverékét testesíti meg, a kézműves mesteremberek munkáját ötvözve a legfejlettebb gyártási technológiával.

Az MC20 száz százalékban Olaszországban készül: az autót a Maserati Innovációs Laborja fejlesztette ki, a gyártásnak pedig a márka legendás modenai gyára ad otthont.

A sportautó legmarkánsabb megkülönböztető jegyei a felfelé nyíló pillangóajtók, melyek nem csak esztétikai élményt nyújtanak, hanem a sofőr és az utas számára is biztosítják a könnyű be- és kiszállást. Az MC20 az első olyan Maserati, amely függőleges első fényszórókat kapott, ezzel is egyfajta dizájn-forradalmat hozva el a márka történetében. A széles, keskeny, vízszintes hátsólámpák ugyancsak megkülönböztető jelleget kölcsönöznek az autónak.

Az MC20 lélegzetelállító megjelenése egy kompromisszumok nélküli sportautót takar, a teljes egészében a Maserati által tervezett, fejlesztett és szabadalmaztatott új, 630 lóerős, V6-os Nettuno motor hajtja, amellyel 2,9 másodperc gyorsul fel az autó 100 km/órára, és 325 km/órás végsebességre képes.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS