Az idősek digitális készségeinek fejlesztésére indít országos kampányt a hírközlési hatóság

2021. 04. 30., 11:30

Ha technológiáról van szó, elsősorban családjuk fiatalabb tagjaira támaszkodnak a 65 év felettiek – ezért célozza meg egyszerre az időseket és segítőiket legújabb kommunikációs kampányában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Netre fel! központi része egy weboldal, amely a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik. Ezen túl a közösségi és a hagyományos média eszközeivel, valamint podcasttal is támogatják a 65 év felettiek digitális felzárkózását.

Számos kutatás igazolja, hogy az idősebb korosztály tagjai gyermekeikre és unokáikra hallgatnak, ha a digitális világban szeretnének eligazodni, sokszor az ezzel kapcsolatos ügyeik intézésével is a fiatalabbakat bízzák meg.

„Ami nekünk a Google, nekik az a fiatalabb generáció: ennek tagjaihoz fordulnak segítségért, bízva a digitális készségeikben” – mondja az NMHH elnöke. Karas Monika szerint a digitális vívmányok annyira beépültek a mindennapi életünkbe, hogy a járvány elmúltával is velünk maradnak. „Ezért is fontos, hogy az idősebb generáció tagjai is boldoguljanak ezekkel az eszközökkel, amihez segítséget kell kapniuk” – szögezi le Karas Monika.

A kampány az időseket és az őket segítő fiatalabb családtagokat állítja a középpontba

Vári Péter, a hírközlési hatóság főigazgató-helyettese szerint a gyerekek és unokák lehetnek azok a segítők, akiknek közvetítésével a leghatékonyabban oldhatók fel az idősek körében jellemző félelmek és gátak a digitális eszközök használatával kapcsolatban. Erre a generációk közötti fordított irányú tudásátadásra épít az NMHH legújabb kommunikációs kampánya, a Netre fel! A kezdeményezés elsődleges célja, hogy felvértezze a digitális téren leginkább lemaradó célcsoportokat a megfelelő információkkal és tudással ahhoz, hogy magabiztosan mozogjanak a digitális világban. Erre különösen nagy szükség van az olyan időkben, amikor a kényszerű izoláltság miatt az internet marad az egyetlen ablak a külvilágra. Ebben a környezetben a mobiltelefon az egyik legjobb és legkönnyebben használható eszköz az egyedüllét és az elmagányosodás ellen.

„Leginkább az idősek azok, akik fenntartásokkal vagy egyenesen félelemmel közelítenek a digitális eszközökhöz és megoldásokhoz, ami leginkább az ismeretek hiányára vezethető vissza” – állítja Vári Péter, egy korábbi NMHH-kutatásra utalva.

Ebből az látszik: a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik ugyan mobiltelefonnal, de az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Emiatt ők azok, akiknek a legnagyobb szükségük van biztatásra és segítségre ahhoz, hogy csatlakozzanak a digitális világhoz, és hogy ehhez hasznos, a hétköznapokat megkönnyítő tudásra és digitális készségekre tegyenek szert.

A Netrefel.hu honlap mellett Facebook-oldalon és hirdetésekben is tájékoztat az NMHH

Ennek katalizátora kíván lenni az NMHH Netre fel! programja, amelynek kiemelt eleme a netrefel.hu weboldal: ebből a digitális tudástárból folyamatosan bővülő, gyakorlati információkat, hasznos tippeket meríthet a kampány két kiemelt célcsoportja, az idősek és segítőik. Az oldalon a közérdekű és informatív anyagok mellett többek közt a szolgáltatókkal egyeztetve készült lefedettségi térképek és ügyfélszolgálati kapcsolati információk is elérhetők. Az egyszerű és könnyen érthető struktúrájú weboldal kontrasztos kinézetet, lineáris oldalszerkezetet, nagy méretű feliratokat és gombokat kapott, megkönnyítve a navigációt és az információk befogadását az idősebbek számára.

A hírközlési hatóság rendszeresen frissülő és releváns tartalmakat oszt meg a NetreFel! Facebook-oldalon is, emellett május elején rajtolnak a kapcsolódó televíziós és rádiós reklámok, valamint az egyéb médiamegjelenések. A hanganyagok kedvelőinek hetente jelentkezik a Netre Fel! podcasta Spotify-on. A tízrészes sorozat a 65 év felettiek felvetései alapján dolgozza fel a mobilinternetezéssel kapcsolatos témaköröket, mint a készülékválasztás, vagy a szórakozás, tanulás, vagy vásárlás a világhálón. Az elsősorban segítőket megszólító sorozat első része mától elérhető a Spotify-on, NetreFel címszó alatt.

 „Elsődleges számunkra a fogyasztók edukációja, hogy kortól függetlenül informált és életminőségüket javító döntéseket tudjanak hozni, lépést tartva a technológia fejlődésével” – hangsúlyozta Vári Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS