Újraindította a komlótermesztést Magyarországon a sörös cég

2018. 11. 14., 16:00

Több mint húsz év után ismét elindul Magyarországon a komlótermelés. A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a HEINEKEN Hungária olyan modellt valósít meg Kastélyosdombón, amely kereskedelmi szempontból hosszú távon fenntartható, emellett hozzájárul a termesztésben résztvevő hátrányos helyzetű családok megélhetéséhez is.

Kétezerötszáz tő komló elültetésével a sör legfontosabb ízesítőjének termelése indul újra Magyarországon a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és a HEINEKEN Hungária kezdeményezésében. A nagy múltú magyar hagyománnyal rendelkező növény nagyüzemi termelése lehetővé teszi, hogy a hazai sörgyártás ismét magyar gazdák termékeire támaszkodjon. A magyar mezőgazdaság pedig egy új, hosszú távon is fenntartható ágazatban erősítheti regionális pozícióit.

A HEINEKEN Hungária a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel kötött szerződésében vállalta, hogy a program elindítását 30 millió forintos pénzügyi támogatással teszi lehetővé, a megtermelt komlót piaci áron veszi át.

Több mint egyéves előkészítés után kerülhetett sor az első komlópalánta elültetésére. Ez idő alatt a programban résztvevőket megtanították a növény termesztésére, valamint azokra a speciális technikákra, amelyekkel a palántából a sörgyártás során használható alapanyaggá nevelhető a komló.

Ezt követően telepítették a termesztéshez szükséges speciális oszlopokat a Segélyszervezet kastélyosdombói Szociális és Fejlesztő Központjának területén. A program mérföldköve, hogy november elején megkezdődött a komlópalánták ültetése.  Az 1 hektáros területen több szakaszban 2500 tő komló kerül elültetésre.

 

Az ültetés első napján jelen volt és a munkálatokba is bekapcsolódott Nagy István agrárminiszter, Lévai Anikó, az Ökumenikus Segélyszervezet jószolgálati nagykövete, Lehel László, a szervezet elnök-igazgatója és Geert Swaanenburg, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS