Mihalcsek Noémi: Teljesen új étlapról választhatják ki a FlyBy vendégei a házhoz szállított ételeket

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 25., 11:30

A koronavírus-járvány miatti nehezebb időkben is mindent megteszünk azért, hogy alkalmazottaink közül senki se veszítse el a munkáját sem most, sem a jövőben – mondta az Üzletemnek Mihalcsek Noémi, a budaörsi FlyBy Steakhouse értékesítési vezetője.

– Miért éppen FlyBy lett az étterem neve?

– A FlyBy szó a repülés egyik szakkifejezése, azt a rendkívül látványos manővert jelenti, amikor egy gép alacsonyan áthúz a leszállópálya felett. Mivel az étterem erősen kapcsolódik a légi közlekedés világához, ezért tudatos döntésként esett a választás erre a névre. A tulajdonos, dr. Vécsei Csaba közel 20 éve repül, és nagyon fontos volt számára, hogy az étterem kialakításakor visszaköszönjön a hobbija, szenvedélye, azaz a repülés világa. Fontos szempontnak tartom egyébként is, legyen szó bármilyen vállalkozásról, hogy a tulajdonos, a megálmodó elképzelése érezhető legyen, hiszen így születnek a nem átlagos dolgok, ettől lesz jellegzetesen egyedi hangvételű egy üzlet. Az étterem 2020. február 2-án nyitotta meg a kapuit a nagyközönség számára, de a kialakult járványhelyzet miatt március közepén be kellett zárnunk közel 2 hónapra. A kicsit döcögős kezdést azonban jól vettük. Sajnos az újabb bezárást mi sem tudtuk elkerülni, de dolgozunk azon, hogy ezen a nehéz időszakon is sikeresen átlendüljünk.

– Elsősorban kiket céloznak meg a prémium kategóriával? Mennyire lett népszerű az üzletemberek körében a Flyby?

– Habár, ahogy az étterem arculatában is megjelenítettük, mi alapvetően steakhouse vagyunk, de nem csak steak található az étlapon. Azért tartom fontosnak ezt kiemelni, mert a célunk, hogy olyan vendégkört alakítsunk ki, akik egy könnyedebb ebédre vágyva is betérnek hozzánk, vagy akkor is, hogyha egy üzleti megbeszélés után egy kellemes vacsorát szeretnének elfogyasztani. Főként a budaörsi vállalkozók, a nagyvállalatok és felsővezetők körében lett felkapott az étterem, mert az épületben kialakításra került 3 tárgyaló helység is, ami megkönnyíti az üzleti világban mozgó emberek életét. A megbeszélés után így helyben el tudnak fogyasztani akár egy ebédet vagy vacsorát.  Nagyon sok pozitív visszajelzést kapunk ezzel kapcsolatban, hiszen ez valóban egyedinek számít. Jelenleg nem is tudok másik olyan étterem komplexumról, amelyik rendelkezik ilyen szolgáltatásokkal.

– Saját hentesüzletükből kínálnak húsokat. Mi hoz többet a konyhára: az étterem vagy a húsbolt?

– A kora tavaszi, koronavírus-járvány miatti stop miatt ugyan az éttermet nekünk is be kellett zárnunk, viszont a húsbolt üzemelhetett tovább. Ez az időszak nem volt egyszerű nekünk sem, ahogy más vendéglátóknak sem, viszont a húsbolt rendkívül nagy sikert aratott a Budaörsön élők körében. Sokan ismertek meg minket azon keresztül, és igazi visszajáró vendégkörünk alakult ki. A lezárás idején persze a bolt volt az ismertebb és ez termelte a nagyobb bevételt, de miután az étterem újból nyitva van, egyensúlyba került a két profil.

– Milyen a kapcsolatuk a magyar termelőkkel, illetve külföldről honnan szerzik be a steaket?

– Kifejezetten komoly hangsúlyt fektetünk a magyar termelőkkel való együttműködésre. Már az étterem tervezési fázisában megjelent kiemelt szempontként, hogy helyezzük előtérbe és támogassuk a hazai termelőket. Éttermünkben egyaránt megtalálhatóak a Hortobány Angus, a martonvásári blonde, illetve a csákberényi charolais ökofarm húsai. Magyarország hústermelés szempontjából az utóbbi időben a minőség útjára lépett és mi ezt erősen támogatjuk. Természetesen brazil, uruguyai és argentin Angus marha húsokat is forgalmazunk, amelyeket szerződött partnereink szállítanak.

– A minőségi húsételekre specializálódott hely gondol a vegetáriánusokra is?

– Vegetáriánus vendégeinkre is külön odafigyelünk. Nálunk az étlapon nem a szokásos magyar „rántott sajt és patiszon” szerepel, hanem több, kifejezetten húsmentes, vegetariánus étel is megtalálható. Attól, hogy steakhouse vagyunk és a húskínálatunk Magyarország egyik legjobbja, igenis figyelmet fordítunk a különböző igényekre. Úgy véljük, a mi dolgunk a vendégeink kiszolgálása méghozzá elit minőségben.

– Hány fővel dolgoznak? Sikerül megtartani a kollégákat?

– Közel 20 főt alkalmazunk. Mivel nem vagyunk túl nagy étterem, ezért elég családias légkörben tudunk együtt dolgozni.  A vezetőség a nehezebb időkben is mindent megtesz azért, hogy a FlyBy alkalmazottai közül senki se veszítse el a munkáját se most, sem a jövőben. Kiemelten fontos számunkra az egyéni és a csapatmunka is, ezért az étteremben és a húsboltban egyaránt elvárjuk az összetartást és szakmai elhivatottságot a kollégák részéről. Úgy gondolom, hogy ezt a vendégeink maximálisan érzik, a visszajelzéseik alapján ezt a következtetést vontuk le. 

– A járványhelyzet miatt milyen változásokra van szükség? Kik járnak ma étterembe?

– A járványhelyzet minimális változást hozott biztonság terén, mert a nyitás első pillanatától kezdve elsődlegesnek tartjuk vendégeink biztonságát és kényelmét. A változások inkább olyanok voltak, amelyek az összes éttermet érintették Magyarországon és az egész EU-ban. Az épületet rendszeresen fertőtlenítjük, a levegőt speciális légtisztító berendezéssel frissítjük, bevezettük a lemosható és fertőtleníthető étlapok használatát, nagyobb családokat vagy társaságokat külön termünkben is el tudunk helyezni, illetve csökkentettük az éttermünk befogadó kapacitását, hogy az asztalok között biztosítani tudjuk az előírt távolságot. Jelenleg csak elvitelre lehet tőlünk ételt rendelni, illetve a házhozszállítást is bevezettük, felkerült a napi menü a portfólióra és elkészítettünk egy teljesen más étlapot, amit kimondottan erre az időszakra álmodtunk meg.

Van már néhány steakhouse, mi az Önök specialitása?

– Több specialitásunk is van, például, hogy saját feldolgozó üzemünk van és saját érlelőnkben készülnek a húsaink, amiket végül a vendégeink elfogyasztanak.  Ez a száraz érlelő egyébként megtekinthető az étteremben, hiszen jól látható helyre került. Egyedinek számít a látványkonyhánk faszenes grillsütője is például. Illetve specialitásnak mondanám azt is, hogy a legmagasabb minőségű húsokkal dolgozunk, a konyhán mesterszakácsok, steak chefek az étteremben pedig mester felszolgálók dolgoznak. Elsődlegesnek tartjuk a minőséget és a maximális szakmai hátteret.

Hogyan került kapcsolatba az éteremmel? Milyen szempontok alapján döntött, hogy vállalja az értékesítési vezetői feladatokat?

– Az étteremmel 2019 őszén kerültem kapcsolatba, egy ajánlás kapcsán, majd első látogatásomkor az épületbe belépve szembesültem azzal, hogy a gasztronómia és a repülés közös világa keveredik a prémium minőséggel, ami engem különösen megfogott, hiszen mindkét terület nagyon közel áll hozzám. Nyilvánvalóan fontos volt számomra, hogy a saját vállalkozásom mellett, ahol szintén értékesítési feladatokat végzek, olyan területhez kapcsolódjak, ami egyezik a számomra fontosnak tartott értékekkel és minőséggel.  Úgy gondolom, hogy a FLYBY Steakhouse maximálisan képviseli azt az irányt, ami tükrözi az elképzeléseimet, sőt, akár azt is mondhatom, hogy „könnyű" dolgom van az étteremmel, hiszen olyan szolgáltatást kell értékesíthetővé tennem, ami szinte eladja saját magát. Nyilván a jelenlegi helyzetben, főként egy induló étteremnél a feladat valamennyivel összetettebb, de igyekszünk megtalálni azt a középutat, ami a vendégeknek és nekünk is prosperáló lehet. Nagyon fontosnak tartom a vendégeink véleményét, ezért amikor lehetőségem adódik, igyekszem személyesen beszélgetni velük. Elengedhetetlennek tartom a megfelelő kommunikációt, és mi is nyilván a vendégeink véleménye alapján tudunk fejlődni.

Különösen komoly nehézségekkel kell szembenéznie egy étteremnek 2020-ban? Mi a feladata értékesítőként?

– A 2020-as év gyakorlatilag minden vállalkozás és magánszemély számára egyaránt megpróbáltatásokkal teli időszak. Aligha szükséges ecsetelnem, milyen lemondásokra, élet-átszervezésekre volt szükségünk – elég mindenkinek a saját tapasztalataira gondolnia. A vendéglátás világa amúgy minden koronavírus-járványtól függetlenül is igazán izgalmas terület. Személy szerint úgy gondolom, hogy akkor tud egy vállalkozás fennmaradni, ha együtt tud mozogni, együtt tud változni a világgal. Nekünk étteremként rengeteg szempontot kell figyelembe vennünk, és állandó tudatosságot igényel, hogy tisztában legyünk azzal, mire van igény a jelenlegi helyzetben. Az étterem vezetőivel napi szinten egyeztetünk a jövővel kapcsolatos tervekről, hogy felkészüljünk rá, bármilyen élethelyzet is adódjon. Értékesítőként az a feladatom, hogy a vendégeink számára olyan szolgáltatás csomagot alakítsunk ki a kínálatunkban, ami a mostani igényekhez a legmegfelelőbben alkalmazkodik, megtartva a FlyBy Steakhouse egységét és minőségét.

A Dining City Országos Étterem Hetén is bemutatkoztak. Milyen volt a visszajelzés?

– Először vettünk részt az Étterem Héten. Nagyon boldogok vagyunk, hiszen a vendégeink értékelése és szavazata alapján több mint száz induló étterem közül, hiszen a prémium menü kategóriában második helyezést értünk el.  A vendégeink főként az ételeket, a kiszolgálást és a hangulatot értékelték. Azt gondolom, hogy összességében a visszajelzések az elégedettséget tükrözik, nagyon sok kedves gondolatot kaptunk és azt, hogy az általunk képviselt irány kifejezetten tetszik a vendégeknek!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS